V letošním roce se stalo několikrát, že ve městě došlo k omezení či přerušení dodávky vody, a to z důvodu plánovaných oprav nebo havárií na vodovodním řadu. Provozovatelem vodovodu ve městě a dodavatelem vody jsou Středočeské vodárny a.s. Kladno. Ve smyslu ust. § 9 zákona č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích je provozovatel, nikoliv obec, povinen přerušení nebo omezení dodávky vody oznámit odběrateli 3 nebo15 dní předem podle charakteru přerušení. Středočeské vodárny na přímý dotaz volajícího občana, kterému neteče voda, ovšem často odpovídají, že přerušení nahlásili na MěÚ a ten že občanovi problém zodpoví. Tímto způsobem se Středočeské vodárny neoprávněně zbavují své povinnosti, kterou mají ze zákona. Plánované opravy a přerušení dodávky vody Středočeské vodárny sice na MěÚ oznamují, a MěÚ v případech týkajících se více odběratelů to oznámí na své náklady formou SMS zpráv a na webových stránkách města. Několikrát se ale stalo, že oznámení o poruše, nebo o prodloužení termínu a času přerušení dodávky vody došlo e-mailem na MěÚ v pozdních odpoledních nebo večerních hodinách, kdy zprávu již nemohl nikdo převzít a tím pádem poslat dál. Středočeské vodárny se nikdy nemohou vymluvit na to, že informaci podaly na MěÚ a že si tím splnily svoji zákonnou oznamovací povinnost.
Doporučujeme proto všem občanům, firmám a institucím ve městě zapojit se (registrovat) do obdobného informačního systému Středočeských vodáren, které mu budou do mobilu zasílat bezplatně informace o plánované odstávce či o aktuálním přerušení dodávky pitné vody také prostřednictvím zprávy SMS (SMS INFO) s tou výhodou, že zpráva bude zaslána odběratelům vody jenom v té příslušné ulici nebo lokalitě města, které se dodávka vody týká.
Podrobnější informace o registraci jsou na lince 840 111 111 - 112. V případě zaslání SMS zprávy s textem VEOLIA na číslo 720 001 112, obratem se ozve operátor linky a provede registraci společně se zákazníkem.