Organizační řád Městského úřadu v Novém Strašecí ke stažení ZDE
Schema organizační struktury ZDE
Starosta města
Mgr. Karel Filip (filip@novestraseci.cz)
Starosta stojí v čele úřadu a město zastupuje navenek.
Starosta jmenuje a odvolává se souhlasem ředitele krajského úřadu tajemníka městského úřadu a stanovuje jeho plat.
Starosta plní úkoly zaměstnavatele vůči místostarostovi, tajemníkovi městského úřadu a zaměstnanců zařazených v organizačních složkách města a městské policie.
Starosta dále:
1. místostarosta
Ing. Jan Bureš (bures@novestraseci.cz)
Místostarosta zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti se všemi právy a povinnostmi vyplývajícími ze zákona.
Místostarosta dále plní úkoly, kterými ho pověřilo zastupitelstvo města, a to kordinace činností na úseku: životního prostředí, kultury, pozemků města, odpadového hospodářství, Novostrašeckého měsíčníku a investic města.
Místostarosta není pro svoji funkci uvolněn.
2. místostarosta
Michal Bűnter (bunter@novestraseci.cz)
Místostarosta zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti, nezastupuje-li ho 1. místostarosta.
Místostarosta dále plní úkoly, kterými ho pověřilo zastupitelstvo města, a to koordinace činností na úseku: sportu a sportovních zařízení, školství a investic města.
Místostarosta není pro svoji funkci uvolněn.
Tajemník městského úřadu
JUDr. Jiří Tláskal (tlaskal@novestraseci.cz)
Tajemník městského úřadu je odpovědný za plnění úkolů městského úřadu v samostatné i přenesené působnosti starostovi.
Tajemník městského úřadu:
- zajišťuje prostřednictvím odborů městského úřadu výkon přenesené působnosti s výjimkou věcí, které jsou zákonem svěřeny radě města nebo zvláštnímu orgánu města, plní úkoly uložené mu zastupitelstvem města, radou města nebo starostou
- je bezprostředním nadřízeným vedoucích odborů a zaměstnanců zařazených do sekretariátu,
- řídí Odbor kancelář tajemníka
- koordinuje činnost jednotlivých odborů městského úřadu,
- plní úkoly statutárního orgánu zaměstnavatele vůči zaměstnancům města zařazeným do městského úřadu,
- stanoví v souladu s tímto organizačním řádem pracovní náplně zaměstnancům města zařazeným do městského úřadu, ve kterých vymezí práva, povinnosti a odpovědnost zaměstnanců,
- zajišťuje vybavení pracovišť a zaměstnanců potřebnými pomůckami a technickými prostředky, sleduje odbornou úroveň podřízených pracovníků a projednává s nimi způsob zvyšování kvalifikace,
- zajišťuje organizačně výběrová řízení na funkci vedoucích odborů schválená radou města,
- vyhlašuje a zajišťuje výběrová řízení na obsazení ostatních pracovních míst v městském úřadě a na základě tohoto řízení přijímá zaměstnance,
- stanoví platy všem zaměstnancům města zařazeným do městského úřadu,
- vydává spisový řád, skartační řád a pracovní řád městského úřadu a další vnitřní předpisy městského úřadu, především formou směrnic,
- zajišťuje sestavení zápisů ze zasedání zastupitelstva města a rady města,
- odpovídá za naplňování zákona o svobodném přístupu k informacím,
- sleduje změny zákonů a dalších právních předpisů týkajících se činnosti městského úřadu,
- navrhuje radě města změny a doplnění tohoto organizačního řádu a systemizaci pracovních míst.
Odbor kancelář tajemníka
- zajišťuje činnost sekretariátu městského úřadu
- vykonává sekretářské práce pro starostu, místostarostu a tajemníka městského úřadu
- eviduje petice a stížnosti
- organizuje přípravné práce pro zasedání rady města a zastupitelstva města
- vede dokumentaci přestupkové komise a připravuje její zasedání
- zajišťuje provoz internetových stránek včetně zveřejňování dokumentů,
- obsluhuje úřední desku a informační tabule,
- vede personální a mzdovou agendu
- zajišťuje veškeré činnosti týkající opatrovnictví,
- poskytuje sociální služby a poradenskou činnost v této oblasti potřebným občanům,
- navrhuje umisťování občanů do domu s pečovatelskou službou,
- spolupracuje s lékaři, školami, cizineckou policií a dalšími osobami při řešení sociálních záležitostí,
- plní úkoly matriky podle příslušných předpisů,
- vede agendu ztrát občanských průkazů,
- vydává výpisy z veřejných registrů a zajišťuje službu datových schránek pro veřejnost,
- plní úkoly podatelny a elektronické podatelny městského úřadu,
- vede evidenci obyvatel, zajišťuje změny trvalého pobytu,
- ověřuje písemnosti a podpisy,
- organizačně a technicky zajišťuje průběh voleb,
- vede agendu pohřebnictví
- vede agendu rybářských lístků.
JUDr. Jiří Tláskal - Tajemník MěÚ
Zlatuše Dušková (asistentka tajemníka, přestupky) duskova@novestraseci.cz
Eva Videmannová, DiS. (asistentka starosty, místostarostů, přestupky) videmannova@novestraseci.cz
Daniela Kučerová (sekretářka OV, OF) kucerova@novestraseci.cz
Jitka Čížková (sociální práce, evidence obyvatel, podatelna) cizkova@novestraseci.cz
Hana Papežová (matrika, ověřování, správa hřbitova, sociální práce) papezova@novestraseci.cz
Helena Soukupová (výpisy, podatelna, ověřování, archiv) soukupova@novestraseci.cz
Finanční odbor
- vede účetnictví města,
- zajišťuje veškeré finanční operace,
- připravuje návrh rozpočtu a závěrečný účet,
- kontroluje plnění rozpočtu a vykonává zřizovatelské funkce vůči příspěvkovým organizacím a organizačním složkám,
- zajišťuje správu a evidenci majetku města,
- zajišťuje daňové povinnosti města,
- zajišťuje evidenci a výběr místních poplatků,
- poskytuje pokladní služby,
- spolupracuje s finančním výborem zastupitelstva.
- vede agendu plateb neinvestičních nákladů za žáky s trvalým pobytem v jiné obci
Vedoucí odboru Olga Štefanová
stefanova@novestraseci.cz
Olga Šlégrová - (fakturace, majetek) slegrova@novestraseci.cz
Iva Brožková - (účetnictví) brozkova@novestraseci.cz
Anna Fišerová - (majetek, fakturace) fiserova@novestraseci.cz
Petra Cingrová - (pokladna, hrací automaty) cingrova@novestraseci.cz
Iveta Tetourová - (pokladna, místní poplatky) tetourova@novestraseci.cz
Markéta Hasíková - (pohledávky, účetnictví) hasikova@novestraseci.cz
Odbor výstavby a životního prostředí
- plní úlohu obecného stavebního úřadu,
- vykonává agendu silničního správního orgánu,
- vakonává sgendu orgánu ochrany přírody a krajiny
Podrobný přehled o práci a kompetencích odboru naleznete ZDE
Vedoucí odboru Ing. Marie Králová
(kralova@novestraseci.cz)
Pavlína Heroldová (stavební řízení – Nové Strašecí, studny) heroldova@novestraseci.cz
Ing. Renáta Vurbsová (ochrana ZPF, kácení dřevin, dělení pozemků, zvláštní užívání komunikací, uzavírky komunikací, ZTP parkování) vurbsova@novestraseci.cz
Petr Král (stavební řízení - Ruda, Řevničov, Kroučová, Krušovice, Třeboc, Třtice, Pochvalov, Smilovice, Kozojedy, RUIAN) kral@novestraseci.cz
Ing.arch. Milan Dvořák (stavební řízení - Bdín, Kalivody, Milý, Mšec, Mšecké Žehrovice, Přerubenice, Rynholec, Srbeč, RUIAN) dvorak@novestraseci.cz
Odbor investic
- připravuje návrhy investičních akcí včetně předpokládaných nákladů,
- zajišťuje přípravu a realizaci stavební činnosti pro město,
- připravuje výběrová řízení na zakázky zadávané městem,
- plní úkoly pořizovatele územního plánu podle pokynů rady města,
- vydává výkopová povolení a povolení k záboru pozemků,
- vede evidenci majetku podle zákona o vodovodech a kanalizacích ve spolupráci s provozovatelem, a evidenci nemovitého majetku města,
- spravuje nemovitý majetek města,
- ve spolupráci se sociálním a právním odborem připravuje kupní a nájemní smlouvy týkající se nemovitostí, bytových a nebytových prostor,
- vede agendu digitální mapy,
- vede agendu dotací městu,
- plní úkoly města vyplývající z předpisů o ochraně zemědělského půdního fondu,
- zajišťuje styk s katastrálním úřadem.
- vede evidenci veřejné zeleně na území města
- plní úkoly města vyplývající ze zákona o odpadech a rozhoduje ve věcech deliktů podle tohoto zákona
Vedoucí odboru Pavel Friebert
friebert@novestraseci.cz
Zdeňka Kratinová (opravy, byty, nájmy) kratinova@novestraseci.cz
Ing. Jitka Průšová (nemovitosti, správa majetku) prusova@novestraseci.cz
Ing. Jan Vitner (dotace, krajinná zeleň, lesy, ekologie) vitner@novestraseci.cz
Vladimír Kozel (odpady, doprava, byty, nájmy) kozel@novestraseci.cz
Kateřina Taiblová (věcná břemena,doprava, vyjádření ke stavbám) mateřská dovolená
Lucie Kratinová (věcná břemena, vyjádření ke stavbám) l.kratinova@novestraseci.cz
Odbor kultury, sportu a rodinné politiky
- zajišťuje kompletní služby kulturně společenského vyžití občanů města
- zajišťuje úkoly na úseku rozvoje organizovaného i neorganizovaného sportu a dětských
- hřišť v majetku města
- koordinuje rozvoj a propagaci kulturně společenského dění ve městě
- zajišťuje činnosti informačního centra města
- vytváří podmínky pro zájmovou činnost občanů, zejména dětí a mládeže
- spravuje a provozuje Novostrašecké kulturní centrum (NKC) včetně jeho účelného
- využívání
- spravuje a provozuje sportovní zařízení v majetku města včetně jejich účelného využívání
- zajišťuje rozvoj turistického ruchu a propagaci města
- zajišťuje redakci Novostrašeckého měsíčníku
- koordinuje rodinnou politiku města
- vede projektová řízení na úseku rodinné politiky, sociálních věcí a pod.
Vedoucí odboru Lenka Pelcová
pelcova@novestraseci.cz
Naděžda Samcová (NKC, infocentrum) samcova@novestraseci.cz
Tereza Charvátová (NKC) charvatova@novestraseci.cz
Ing. Ivana Rezková(měsíčník, infocentrum, propagace) rezkova@novestraseci.cz
Jiří Bareš (správce fotbalového hřiště)