Matriční doklady (rodné, oddací a úmrtní listy) vydává matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství nebo zemřela. Jde-li o narození, uzavření manželství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině, pak matriční doklad vydá Zvláštní matrika Úřadu městské části Brno-střed.
Matriční úřad zašle prvopis matričního dokladu oprávněné osobě na doručenku do vlastních rukou nebo jej vydá po předložení platného průkazu totožnosti.
Při ztrátě rodného, oddacího nebo úmrtního listu vydá na žádost občana matriční úřad jeho druhopis.
O vydání matričního dokladu může požádat:
Žadatel se musí obrátit osobně nebo písemně na matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství nebo zemřela.
Jde-li o narození, uzavření manželství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině, pak matriční doklad vydá Zvláštní matrika Úřadu městské části Brno-střed.
Žadatel musí předložit:
Za vydání prvopisu matričního dokladu se neplatí žádný správní poplatek.
Za vydání druhopisu matričního dokladu se platí správní poplatek 300,-Kč v hotovosti nebo platební kartou v pokladně městského úřadu.
Lhůta k vyřízení je stanovena 30 dnů.
Matriční úřad – MěÚ Nové Strašecí – matrika (přízemí budovy)
Zahraniční partnerství