.
Zápis
ze 71. zasedání rady města,
konaného dne 8. července 2013
P ř í t o m n i :
Mgr. Karel Filip - starosta města
RNDr. Libuše Vosátková - místostarostka města
Ing. Jan Bechyně - člen rady města
Ing. Jan Bureš - člen rady města
Ing. Karel Kestner - člen rady města
Bc. Pavel Novák - člen rady města
Mgr. Richard Spiegl - člen rady města
JUDr. Jiří Tláskal - tajemník MěÚ
H o s t:
Mgr. Eliška Kodyšová - předsedkyně školské komise
(k bodu 1, různé bez usnesení)
Mgr. Petra Šteklová - (k bodu 1, různé bez usnesení)
Ing. Miroslav Čermák - jednatel TSNS, s.r.o.
(k bodu různé bez usnesení)
Pavel Friebert - vedoucí OI MěÚ
(k bodu 6, 7,9)
O v ě ř o v a t e l é z á p i s u:
(jmenováni řídícím schůze)
Ing. Karel Kestner v.r. (11.7.2013) Ing. Jan Bureš v.r. (11.7.2013)
Program:
Zahájení
Různé
Závěr
Zahájení
Zasedání zahájil v 17:30 hodin starosta města Mgr. Karel Filip, přivítal přítomné a konstatoval, že rada města je schopna se usnášet vzhledem k účasti 7 členů rady města.
Starosta města konstatoval, že zápis z minulé rady města byl ověřen Mgr. Richardem Spieglem a Bc. Pavlem Novákem.
Starosta města jmenoval za ověřovatele dnešního zápisu Ing. Jana Bureše
a Ing. Karla Kestnera.
Starosta města seznámil přítomné s programem jednání rady města.
Tento program byl schválen 7 členy rady města.
1) Zapojení do soutěže Obec přátelská rodině
Rada města na 71. zasedání dne 8. července byla upozorněna předsedkyní školské komise paní Kodyšovou o možném zapojení města Nové Strašecí do soutěže Obec přátelská rodině. Cílem soutěže je získat více obcí, které budou podporovat rodiny a zlepšovat podmínky pro jejich život. Vítězové si mezi sebe rozdělí 6 milionů korun, které využijí právě ve prospěch rodin. Nový ročník celostátního klání Obec přátelská rodině oficiálně vyhlásil ve sněmovně 1. náměstek ministryně práce a sociálních věcí Petr Krůček.
Projekt má ocenit města a obce, které se zaměřují na rodiny a počítají s nimi při plánování a vytváří co nejpříznivější prostředí a podmínky pro rodinný život. Vítězové předchozích ročníků peníze využili například na podporu příměstských prázdninových táborů, dovybavení dětských hřišť, zajištění seminářů o rodičovství a výchově dětí, vytvoření nových informačních zdrojů se zaměřením na rodiny (weby či brožury o službách pro rodiny apod.), oslavy Dne dětí, Dne rodin či tradičních svátků, vytvoření dětských koutků, projekty zaměřené na spolupráci mateřských škol a zařízení pro seniory.
Podmínkou účasti v soutěži je předložení tzv. koncepčního dokumentu rodinné politiky, nutného základu úspěšného dlouhodobého plánování v této oblasti. Soutěže se i v letošním roce mohou zúčastnit všechna města, obce, statutární města a městské části nebo obvody statutárních měst z celé České republiky. Své síly poměří v pěti kategoriích podle velikosti počtu obyvatel. Přihlášky do soutěže je možné zasílat do konce prosince 2013. Odborný tým sestavený ze zástupců vyhlašovatelů vše vyhodnotí, posoudí i plán rozvoje rodinné politiky. Vítězové budou vyhlášeni v březnu 2014. Více informací o soutěži včetně přihlašovacího formuláře, soutěžních podmínek a informací z předchozích ročníků najdete na webu www.obecpratelskarodine.cz. Finanční náklady na tuto soutěž žádné nejsou.
Po projednání rada přijala
U s n e s e n í č. 879
I. s o u h l a s í
se zpracováním a podáním přihlášky do soutěže Obec přátelská rodině 2013
II. u k l á d á
Pro toto usnesení hlasovalo 7 členů rady města
2) Rozpočtová opatření za období VII./2013
Rozpočtová opatření je nezbytné přijmout s ohledem na:
a) Přijetí neinvestiční dotace od MK ČR - Městská knihovna, vydání publikace.
b) Přijetí neinvestiční dotace (dar) – Hasiči, nákup hadic.
c) Přijetí investiční dotace od Středočeského kraje – Hasiči, oprava zásahového vozu.
Po projednání rada města přijala
U s n e s e n í č. 880
s c h v a l u j e
rozpočtová opatření za období VII./2013
ROZPOČTOVÁ OPATŘENÍ VII./2013/RM
I. PŘÍJMY v tis. Kč
přijaté dotace
pol. 4116 – Neinvestiční účelová dotace od MK ČR 10
Neinvestiční dotace z programu „Knihovna 21.století“ na vydání publikace
Historie a současnost novostrašecké knihovny.
pol. 4122 – Neinvestiční transfer od kraje (dar) 3,350
Finanční prostředky poskytnuté Sboru dobrovolných hasičů na nákup hadic.
pol. 4222 – Investiční transfer od kraje 191,738
Dotace na opravu zásahového vozu Š 706 RTHP CAS 25.
Poznámka:
Uvedené finanční prostředky budou ponechány na ZBÚ, neboť oprava uvedeného
vozu byla již zafinancována v plném rozsahu městem a to ve výši 208.000,- Kč
(schváleno ZM dne 21.2.2013 viz RO I.-II./2013).
II. VÝDAJE
výdaje spojené s přijetím dotací
§ 3314 Městská knihovna
pol. 5169 Ostatní služby 10
Výdaje na vydání publikace Historie a současnost novostrašecké knihovny.
§ 5512 Hasiči
pol. 5139 Nákup materiálu 3,350
Výdaje spojené s nákupem hadic.
třída 8 Financování
pol.: 8115 Změna stavu prostředků na bankovních účtech 191,738
Poznámka:
Finanční prostředky od Středočeského kraje – dotace na opravu hasičského vozu.
Pro toto usnesení hlasovalo 7 členů rady města
3) Podlimitní veřejná zakázka na stavební práce „Nové Strašecí – kanalizace – Pecínov“ – vyloučení čtyř uchazečů pro nesplnění kvalifikačních předpokladů dle požadavků zadavatele v zadávací dokumentaci a dle zákona o veřejných zakázkách (§ 50 a následující)
Zastupitelstvo města na svém zasedání 20. prosince 2012 schválilo usnesením č. 169 záměr vybudování „Kanalizace I – Pecínov“ v roce 2013. Radě města bylo současně uloženo učinit kroky k vybudování této kanalizace v letošním roce.
Na základě zpracování a schválení zadávací dokumentace bylo oznámení o zakázce uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 4. 4. 2013 pod evidenčním číslem zakázky 344516. Lhůta pro podání nabídek byla stanovena do 9.00 hod. dne 3. 5. 2013.
Na základě žádostí o dodatečné informace k zadávacím podmínkám a sdělení zadavatele o přiměřeném prodloužení lhůty pro podání nabídek ve veřejné zakázce „Nové Strašecí – kanalizace – Pecínov“ ve smyslu ustanovení § 40 odst. (3) ZVZ ze dne 19. 4. 2013, 6. 5. 2013 a 15. 5. 2013 zadavatel prodloužil lhůtu pro podání nabídek do 29. 5. 2013, do 9.00 hod.
Dne 29. 5. 2013 od 9.00 hod. provedla hodnotící komise, pověřená také otevíráním obálek, otevírání obálek s nabídkami. Ve lhůtě pro podání nabídek bylo zadavateli doručeno 16 nabídek uchazečů. Po kontrole nabídek v souladu s ustanovením § 71 odst. (9) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“) – kontrole, zda je nabídka zpracována v požadovaném jazyku a zda je návrh smlouvy o dílo podepsán osobou oprávněnou jednat jménem či za uchazeče, hodnotící komise shledala porušení § 71 odst. 9 písm. b) ZVZ u nabídky č. 16 dodavatele ESTA, s. r. o., Lacinova 750, 272 01 Kladno 2, IČ: 437 74 458. Na základě toho byl jmenovaný dodavatel vyloučen z další z účasti v zadávacím řízení.
Jednání hodnotící komise pokračovalo ve dnech 19. 6. a 28. 6. 2013 posuzováním kvalifikace dodavatelů, kteří podali své nabídky. Po jednání hodnotící komise dne 19. 6. 2013 byli požádáni o objasnění předložené informace a dokladů, nebo předložení dalších informací či dokladů prokazujících splnění kvalifikace – technických kvalifikačních předpokladů a profesních kvalifikačních předpokladů – ve lhůtě 3 pracovních dnů od doručení žádosti dodavatelé (uchazeči):
a dále v rámci prokázání profesních kvalifikačních předpokladů o:
a v rámci prokázání technických kvalifikačních předpokladů o:
Ve stanovené lhůtě byla zadavateli doručena objasnění předložené informace a dokladů, a předloženy dalších informací či dokladů prokazujících splnění kvalifikace – technických kvalifikačních předpokladů a profesních kvalifikačních předpokladů, těchto dodavatelů (uchazečů):
Ve stanovené lhůtě nebyla zadavateli doručena žádná objasnění předložených informací a dokladů, nebo předloženy další informace a doklady, prokazujících splnění kvalifikace, od uchazečů (dodavatelů):
Hodnotící komise současně shledala nesplněné kvalifikačních předpokladů u:
Seznam dodavatelů (uchazečů), kteří prokázali splnění kvalifikace:
Nabídka č. | Uchazeč | Sídlo | IČ |
1. | Ing. Milan Tichý – Inženýrské stavby VOKA | Zahrádky 88 471 01 Zahrádky u České Lípy | 120 76 538 |
2. | STAVMONTA, spol. s r. o. | Hřbitovní 33 312 00 Plzeň | 405 25 007 |
3. | FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby, a. s. | Mlýnská 68 602 00 Brno | 253 17 628 |
4. | AQUASYS spol. s r. o. | Jamská 2488/65 591 01 Žďár nad Sázavou | 253 44 447 |
7. | MAO a. s. | Huťská 1557 272 01 Kladno | 169 78 307 |
9. | 1. SčV, a. s. a VWS MEMSEP, s. r. o. | Ke Kablu 971 100 00 Praha 10 a U Nikolajky 1070/13 150 00 Praha 5 | 475 49 793 416 93 752 |
10. | Severočeská stavební a. s. | Velká Hradební 231/17 400 01 Ústí nad Labem | 254 58 426 |
11. | Stavitelství Řehoř, s. r. o. | Vrážská 322 252 28 Černošice | 250 75 543 |
12. | VPK Suchý s. r. o. | Komenského nám. 135 281 44 Zásmuky | 270 85 201 |
13. | Vodohospodářské stavby, s. r. o. | Křižíkova 2393 415 01 Teplice | 402 33 308 |
14. | Energie – stavební a báňská, a. s. | Vašíčkova 3081 272 04 Kladno | 451 46 802 |
Seznam dodavatelů (uchazečů), kteří neprokázali splnění kvalifikace:
Nabídka č. | Uchazeč | Sídlo | IČ |
5. | ALPINE Bau CZ, s. r. o. | Jiráskova 613/13 757 43 Valašské Meziříčí | 451 92 286 |
6. | Aquarius s. r. o. | Pražská 224 273 51 Kyšice | 495 50 616 |
8. | ROBSTAV stavby, k. s. | Italská 1580/26 120 00 Praha 2 | 274 30 774 |
15. | JIPE s. r. o. | Ctiborova 407 272 01 Kladno | 475 41 733 |
Po projednání rada města přijala
U s n e s e n í č. 881
I. v y l u č u j e
z účasti v zadávacím řízení podlimitní veřejné zakázky na stavební práce v otevřeném zadávacím řízení „Nové Strašecí – kanalizace – Pecínov“, jejíž oznámení o zakázce bylo uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 4. 4. 2013 pod evidenčním číslem zakázky 344516, uchazeče:
Rozhodnutí o vyloučení jsou přílohou tohoto usnesení.
II. u k l á d á
starostovi města podepsat rozhodnutí o vyloučení uchazečů č. 5: ALPINE Bau CZ, s. r. o., IČ: 451 92 286, č. 6: Aquarius s. r. o., IČ: 495 50 616, č. 8: ROBSTAV stavby, k. s., IČ: 274 30 774, a č. 15: JIPE s. r. o., IČ: 475 41 733, z účasti v zadávacím řízení podlimitní veřejné zakázky na stavební práce v otevřeném zadávacím řízení „Nové Strašecí – kanalizace – Pecínov“
Pro toto usnesení hlasovalo 7 členů rady města
4) Veřejná zakázka malého rozsahu na služby – koordinátor bezpečnosti práce při provádění stavby „Nové Strašecí – kanalizace – Pecínov“
Na základě usnesení RM č. 847/2013 byla vypsána veřejná zakázka malého rozsahu na služby – koordinátor bezpečnosti práce při provádění stavby „Nové Strašecí – kanalizace – Pecínov“.
Ve lhůtě pro podání nabídek, tj. do 17. 6. 2013, do 17.00 hod., bylo doručeno zadavateli 5 nabídek těchto uchazečů:
Poř. č. | Uchazeč |
1. | Tomáš Mimránek, V Háji 1203/43, 17000 Praha, IČ: 766 39 291 |
2. | KOORDINÁTOR CV s.r.o., Málkova 37, 43001 Chomutov, IČ: 286 92 942 |
3. | Ing. Václav Holý, Pionýrů 155, 34601 Horšovský Týn, IČ: 743 56 186 |
4. | Safety Pro s.r.o., Chválkovická 145/60, 77900 Olomouc, IČ: 285 71 690 |
5. | DS Engineering PLUS, a.s., Za Mototechnou 1114/4, 15500 Praha 5, IČ: 279 55 834 |
Hodnotící komise na svém jednání dne 20. 6. 2013 provedla otevření obálek s nabídkami, věcnou a formální kontrolu úplnosti nabídek, posouzení kvalifikace, a posouzení a hodnocení nabídek s tímto výsledkem:
Poř. Č. | Uchazeč | Nabídková cena v Kč | ||
Bez DPH | DPH | Včetně DPH | ||
1. | Tomáš Mimránek, V Háji 1203/43, 17000 Praha, IČ: 766 39 291 | - | - | 78.000 |
2. | KOORDINÁTOR CV s.r.o., Málkova 37, 43001 Chomutov, IČ: 286 92 942 | 49.000 | 10.290 | 59.290 |
3. | Ing. Václav Holý, Pionýrů 155, 34601 Horšovský Týn, IČ: 743 56 186 | - | - | 86.000 |
4. | Safety Pro s.r.o., Chválkovická 145/60, 77900 Olomouc, IČ: 285 71 690 | 117.600 | 24.696 | 142.296 |
5. | DS Engineering PLUS, a.s., Za Mototechnou 1114/4, 15500 Praha 5, IČ: 279 55 834 | 140.400 | 29.484 | 169.884 |
Pořadí uchazečů:
Poř. Č. | Uchazeč | Nabídková cena včetně DPH v Kč | Dosažené pořadí |
1. | Tomáš Mimránek, V Háji 1203/43, 17000 Praha, IČ: 766 39 291 | 78.000 | 2. |
2. | KOORDINÁTOR CV s.r.o., Málkova 37, 43001 Chomutov, IČ: 286 92 942 | 59.290 | 1. |
3. | Ing. Václav Holý, Pionýrů 155, 34601 Horšovský Týn, IČ: 743 56 186 | 86.000 | 3. |
4. | Safety Pro s.r.o., Chválkovická 145/60, 77900 Olomouc, IČ: 285 71 690 | 142.296 | 4. |
5. | DS Engineering PLUS, a.s., Za Mototechnou 1114/4, 15500 Praha 5, IČ: 279 55 834 | 169.884 | 5. |
Na základě jednání navrhuje hodnotící komise zadavateli vybrat nabídku č. 2. uchazeče KOORDINÁTOR CV s.r.o., Málkova 37, 43001 Chomutov, IČ: 286 92 942, s cenou 59.290,- Kč včetně DPH, jako nabídku s nejnižší nabídkovou cenou, a tuto vybrat jako nejvhodnější nabídku.
Financování zajištění předmětné služby (koordinátor bezpečnosti práce při provádění stavby „Nové Strašecí – kanalizace – Pecínov“) bude nutné řešit rozpočtovou změnou v rámci zajištění financování vlastní stavby kanalizace v Pecínově.
Po projednání rada města přijala
U s n e s e n í č. 882
I. s c h v a l u j e
nabídku uchazeče KOORDINÁTOR CV s.r.o., Málkova 37, 43001 Chomutov, IČ: 286 92 942, s cenou 59.290,- Kč včetně DPH, jako nabídku s nejnižší nabídkovou cenou, a tedy jako nejvhodnější nabídku
II. s o u h l a s í
s uzavřením mandátní smlouvy na zajištění služby koordinátora bezpečnosti práce při provádění stavby „Nové Strašecí – kanalizace – Pecínov“, s vítězným uchazečem KOORDINÁTOR CV s.r.o., Málkova 37, 43001 Chomutov, IČ: 286 92 942, za nabídkovou cenu 59.290,- Kč včetně DPH.
Text mandátní smlouvy je přílohou tohoto usnesení.
III. u k l á d á
starostovi města podepsat mandátní smlouvu s KOORDINÁTOR CV s.r.o., Málkova 37, 43001 Chomutov, IČ: 286 92 942, za nabídkovou cenu 59.290,- Kč včetně DPH
Pro toto usnesení hlasovalo 7 členů rady města
5) Nové Strašecí – věž bývalé radnice, Komenského náměstí č.p. 189 – sanace proti dřevokaznému hmyzu
Odbor investic MěÚ na základě dlouhodobého úkolu řešení stavebně technického stavu objektů ZUŠ a TESLA, a podnětů na zastupitelstvu města, zajistil u Ing. Jiřího Vosátky zpracování technicko – statického posouzení na věž bývalé radnice na Komenského náměstí čp. 189.
Ze zpracovaného posudku vyplývá, že krov je ve své dolní třetině závažně napaden tesaříkem; napadení není záležitostí posledních let, ale dlouhodobá záležitost; nehrozí bezprostřední havárie konstrukce.
Nevyhovující stavebně technický stav věžičky lze systémově řešit dvěma způsoby:
1) Stávající věžičku odstranit a postavit zcela novou.
2) Provést sanaci stávající konstrukce věžičky proti dřevokaznému hmyzu (mikrovlnná sanace, termosanace, chemické ošetření), a následně opravy (výměny) dřevěné konstrukce a plechování.
Po konzultaci a ve spolupráci s Ing. Vosátkou – variantu č. 2 lze předpokládat výrazně levnější, bylo osloveno sedm firem zabývajících se sanací dřevěných konstrukcí proti působení dřevokazného hmyzu:
Po kontaktu s firmami byly jako nevyhovující pro daný účel označeny metody mikrovlnné sanace (zdroj mikrovln nelze umístit do dostatečné blízkosti všech tesaříkem napadených konstrukcí, tj. tesaříka by se nepodařilo zcela zničit) a prosté chemické ošetření (pro nepřístupnost některých konstrukcí věžičky nelze chemické prostředky aplikovat na 100 % rozsah konstrukce).
Jako vhodná se jeví metoda termosanace, kterou navrhla ve dvou stupních specializovaná firma Thermo Sanace, s. r. o., Chamrádova 475/23, 718 00 Ostrava – Kunčičky.
Prvotní nabídka ze dne 6. 5. 2013 byla zpracována na částku 278.784,- Kč včetně DPH. Následně byla dne 9. 5. 2013 provedena prohlídka na místě samém externím spolupracovníkem firmy Mgr. Tomášem Moravcem, historikem. Po prohlídce byla firmou předložena upřesňující nabídka ze dne 11. 6. 2013 za cenu 240.669,- Kč včetně DPH. Nabídka byla doplněna „nálezovým protokolem“ a návrhem smlouvy o dílo.
Na základě spolupráce a konzultací s Ing. Jiřím Vosátkou, specializace řešené záležitosti, a nutnosti řešit stavebně technický stav věžičky, aby se předešlo havarijnímu stavu, navrhuje OI MěÚ radě města souhlasit s upřesněnou nabídkou firma Thermo Sanace, s. r. o., Chamrádova 475/23, 718 00 Ostrava – Kunčičky, IČ: 28622201, na provedení termosanace konstrukce věžičky bývalé radnice, včetně následné preventivní insekticidní penetrace. Tímto zásahem by došlo k okamžitému zastavení negativního působení tesaříka na dřevěných konstrukcích krovu věžičky. Termosanaci by bylo vhodné realizovat v srpnu (termosanace by na několik dní ovlivnila klima v budově a je žádoucí jí provést bez provozu ZUŠ). Práce by podle nabídky trvaly 4 dny a byly by bez zásadnějšího invazivního zásahu do konstrukcí budovy.
Jako objednatel by město muselo k provedení termosanace zajistit připojení na elektrickou energii (380 V/jištění 32 A, 5 kolík), zajistit přítomnost elektrotechnika (na telefonu), zdroj vody, provést vyklizení sanované části objektu od všech předmětů a materiálů, které mohou hrozit vznícením (zbytky sena, slámy, asfaltových lepenek, papírů atd.) nebo sebedestrukcí (zásuvky, vypínače, rozvody elektriky atd.). Vyklizení by muselo být zajištěno prostřednictvím TSNS. OI předpokládá účtování hodinové sazby dle skutečnosti.
Po provedení termosanace by následně byly řešeny opravy či nutné výměny dřevěných prvků krovu a pravděpodobně výměna plechování věžičky (včetně cenových nabídek a termínů realizace). Náklady na práce následující po termosanaci zatím nebyly řešeny, po konzultacích však OI MěÚ zastává totožný názor s Ing. Vosátkou, že lze odborným odhadem předpokládat výrazně levnější opravu věžičky navrženou technologií a způsobem, než provést její demolici a vystavět věžičku novou. Pokud by měla být provedena kalkulace stavby nové věžičky, muselo by jí předcházet detailní zaměření objemu konstrukcí a zpracování položkového rozpočtu. Lze však konstatovat, že výše navrženou technologií a způsobem budou minimálně uspořeny náklady na kompletní snesení stávající věžičky a osazení nové věžičky zpět, a dále za převažující část nové dřevěné konstrukce (stávající zůstane zachována, pouze by byla po provedení termosanace provedena její oprava či výměna jen některých neopravitelných prvků), kdy by nová konstrukce krovu věžičky tvořila zásadní část ceny díla.
Z pohledu zákona o veřejných zakázkách se jedná o zakázku malého rozsahu na dodávku, která se neřídí zákonem (finanční limit je 1.000.000 Kč bez DPH).
Financování navržené termosanace bylo projednáno s finančním odborem s výsledkem, že je financování možné zajistit z tzv. vedlejšího hospodářství.
Po projednání rada města přijala
U s n e s e n í č. 883
I. s o u h l a s í
a) s provedením termosanace – horkovzdušné sanace – dřevěných konstrukcí věže bývalé radnice, Komenského nám. čp. 189, Nové Strašecí, dle návrhu firmy Thermo Sanace, s. r. o., Chamrádova 475/23, 718 00 Ostrava – Kunčičky, IČ: 286 22 201
b) s uzavřením smlouvy o dílo s firmou Thermo Sanace, s. r. o., Chamrádova 475/23, 718 00 Ostrava – Kunčičky, IČ: 286 22 201, na zajištění horkovzdušné sanace dřevěných konstrukcí věže bývalé radnice, Komenského nám. čp. 189, Nové Strašecí, za cenu díla 198.900,- Kč bez DPH, tj. 240.669,- Kč včetně DPH (při sazbě DPH 21 %).
Text smlouvy o dílo je přílohou tohoto usnesení
II. u k l á d á
a) starostovi města smlouvu o dílo s firmou Thermo Sanace, s. r. o., Chamrádova 475/23, 718 00 Ostrava – Kunčičky, IČ: 286 22 201, podepsat,
b) tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI MěÚ zajistit realizaci horkovzdušné sanace dřevěných konstrukcí věže bývalé radnice, Komenského nám. čp. 189
Pro toto usnesení hlasovalo 7 členů rady města
6) Projekt „Rozšíření kapacity shromažďovacího místa odpadů - sběrného dvora města Nové Strašecí“
Na základě usnesení RM č. 808 byla podána žádost o dotaci na vybavení sběrného dvora v rámci XLV. výzvy Operačního programu životní prostředí v oblasti podpory – 4.1 Zkvalitnění nakládání s odpady:
Odhadované náklady projektu jsou 2.513.170,- Kč včetně DPH. Spoluúčast města činí 251.317,- Kč.
Podání žádosti a organizaci výběrového řízení zajistí na základě smlouvy o dílo č. 86/2013/OI firma ISES, s. r. o., sídlem M. J. Lermontova 25, 160 00 Praha 6, IČ: 64 58 39 88. Cena za zpracování a podání žádosti o dotaci dle smlouvy činí 59.290,- Kč včetně DPH a za organizaci výběrového řízení 39.930,- Kč včetně DPH.
Žádost o dotaci byla akceptována (akceptační číslo 13160204). V souvislosti s tím předložila firma ISES, s. r. o., cenovou nabídku na administraci projektu „Rozšíření kapacity shromažďovacího místa odpadů - sběrného dvora města Nové Strašecí“. Předmětem cenové nabídky je:
1) Dohled nad projektem a kompletace dokladů požadovaných pro Rozhodnutí o poskytnutí dotace a ke smlouvě o poskytnutí podpory v OPŽP (22.990,- Kč včetně DPH).
2) Administrace projektu po podpisu smlouvy o poskytnutí podpory v OPŽP (22.990,- Kč včetně DPH).
3) Závěrečné vyhodnocení akce (13.310,- Kč včetně DPH).
Cenová nabídka v celkové výši 59.290,- Kč včetně DPH byla kladně projednána v radě města dne 12. 6. 2013(usnesení č. 865), zastupitelstvo města následně dne 20. 6. 2013 usnesením č. 187 schválilo rozpočtové opatření – § 3722 Sběr a svoz komunálního odpadu, pol. 5169 Nákup ostatních služeb – k zajištění financování.
Na základě výše uvedeného se předkládá radě města k projednání smlouva o dílo s firmou ISES, s. r. o..
Po projednání rada města přijala
U s n e s e n í č. 884
I. s o u h l a s í
s uzavřením smlouvy o dílo s firmou ISES, s. r. o., sídlem M. J. Lermontova 25, 160 00 Praha 6, IČ: 64 58 39 88, na administraci projektu „Rozšíření kapacity shromažďovacího místa odpadů - sběrného dvora města Nové Strašecí“, za cenu díla 59.290,- Kč včetně DPH.
Text smlouvy o dílo je přílohou tohoto usnesení.
II. u k l á d á
starostovi města smlouvu o dílo s firmou ISES, s. r. o., sídlem M. J. Lermontova 25, 160 00 Praha 6, IČ: 64 58 39 88, podepsat
Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města, 1 člen se zdržel hlasování (Bc. Pavel Novák)
7) Připravovaná výzva MŽP z Operačního programu životního prostředí v rámci Prioritní osy 3, oblast podpory 3.2, podoblast podpory 3.2.1 – snižování spotřeby energie (zateplení veřejných budov) – podání žádosti o dotaci na zateplení budovy Polikliniky
Ministerstvo životního prostředí připravuje pro žadatele vypsání další výzvy na podporu zateplení veřejných budov. Vyhlášení výzvy se předpokládá v období léto/podzim 2013. Realizaci projektů vybraných k financování lze předpokládat v roce 2014.
MěÚ Nové Strašecí, odbor investic, na základě předchozí úspěšné spolupráce (úspěšné podání žádostí o zateplení čtyř mateřských školek), vstoupil do kontaktu s firmou Energy Benefit Centre, a. s., sídlem Thákurova 531/4, 160 00 Praha 6. Rada města dne 24. 6. 2013 schválila usnesením č. 876 cenovou nabídku spol. Energy Benefit Centre, a. s., sídlem Thákurova 531/4, 160 00 Praha 6, IČ: 29029210, na zpracování energetického auditu a energetického štítku, a zpracování a podání projektové žádosti, u objektu Polikliniky, za cenu díla:
a uložila tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI MěÚ připravit k projednání v příští radě města mandátní smlouvu se společností Energy Benefit Centre, a. s., sídlem Thákurova 531/4, 160 00 Praha 6, IČ: 29029210.
Radě města se tato mandátní smlouva předkládá k projednání.
Po projednání rada města přijala
U s n e s e n í č. 885
I. s o u h l a s í
s uzavřením mandátní smlouvy na zpracování energetického auditu a energetického štítku za cenu 36.300,- Kč včetně DPH, a zpracování a podání projektové žádosti za cenu 72.600,- Kč včetně DPH, na budovu Polikliniky Nové Strašecí, se společností Energy Benefit Centre, a. s., sídlem Thákurova 531/4, 160 00 Praha 6, IČ: 29029210, celková cena díla 108.900,- Kč včetně DPH.
Text mandátní smlouvy je přílohou tohoto usnesení.
II. u k l á d á
starostovi města podepsat mandátní smlouvu na zpracování energetického auditu a energetického štítku, a zpracování a podání projektové žádosti, na budovu Polikliniky Nové Strašecí, se společností Energy Benefit Centre, a. s., sídlem Thákurova 531/4, 160 00 Praha 6, IČ: 29029210
Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města, 1 člen se zdržel hlasování (Bc. Pavel Novák)
8) Smlouva o smlouvě budoucí na zřízení věcného břemene - stavba: „Prodloužení vodovodu pozemek p.č. 1684/8, 1684/25 a 1684/23, Nové Strašecí“.
Paní xxxxxxxxx, xxxxxxxxxx jako investor stavby připravuje stavbu: : „Prodloužení vodovodního řadu, pozemek p.č. 1684/8, 1684/24 a 1684/23, Nové Strašecí“.
Jedná se o prodloužení stávajícího vodovodního řadu v délce cca 185,0 m.
Dotčené pozemky ve vlastnictví města: parc. č. 1684/8, 1684/24 a 1684/23.
Odbor investic uplatnil podmínky, které schválila rada města na svém zasedání, usn.č. 261 ze
dne 25. 7. 2011. Na prodloužení vodovodního řadu v pozemcích ve vlastnictví města Nové Strašecí je vydáno územní rozhodnutí Č.j.: 928/328/12/OV/He ze dne 25. 10. 2012. Prodloužení vodovodního řadu je navrženo ve stávající zpevněné cestě v délce cca 181,0 m a bude provedeno podvrtem. Po uložení vodovodního řadu budou provedeny opravy zpevněné cesty a travnatých ploch dle vydaného vyjádření odboru investic ze dne 27. 8. 2012.
Z výše uvedeného zde nevzniká žádný požadavek na nový chodník.
Podmínky na ochranu zeleně stanovuje Městský úřad Nové Strašecí, odbor výstavby a životního prostředí při vydávání stavebního povolení (Ing. Vurbsová), kde přímo stanoví podmínky pro ochranu zeleně.
Délka prodloužení vodovodního řadu v pozemcích ve vlastnictví města Nové Strašecí bude cca 185,0 m metrů (náhrada 18.500,0 Kč bez DPH).
Celková výše náhrady bude upřesněna po vyhotovení GP dle skutečné délky vodovodního řadu.
Po dokončení a zaměření stavby bude uzavřena konečná smlouva o zřízení věcného břemene se vkladem do katastru nemovitostí
Po projednání rada města přijala
U s n e s e n í č. 886
I. s o u h l a s í
s uzavřením smlouvy o smlouvě budoucí na zřízení věcného břemene na pozemku parc. č. 1684/8, 1684/25 a 1684/23 v k. ú. Nové Strašecí pro investora stavby paní xxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx, spočívající v právu umístění vodovodního řadu, stavba „Prodloužení vodovodu pozemek p.č. 1684/8, 1684/24 a 1684/23, Nové Strašecí“.
Text smlouvy je přílohou tohoto usnesení.
II. u k l á d á
starostovi města podepsat smlouvu o smlouvě budoucí a následně budoucí smlouvu
Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města
Poznámka: Ing. Karel Kestner z důvodu možného střetu zájmů nehlasoval (6)
9) Rozšíření a modernizace městského mobiliáře
Odbor investic na základě uloženého úkolu zpracoval:
a) pasportizaci stávajícího městského mobiliáře,
b) mapové podklady s vyznačením městského mobiliáře,
c) návrh na rozšíření a modernizaci městského mobiliáře,
d) doplnění městského mobiliáře + návrh rozpočtové změny – léto 2013.
add a): pasportizaci stávajícího městského mobiliáře:
add b) mapové podklady s vyznačením městského mobiliáře:
add c) návrh na rozšíření a modernizaci městského mobiliáře:
OI považuje za vhodné v případě této varianty zvážit odebírání mobiliáře od jednoho výrobce z důvodu možnosti navázání dlouhodobějšího obchodního vztahu s patřičným ekonomickým efektem, jednotnosti sortimentu atd.
U této varianty by postupem času docházelo k částečnému sjednocování druhové skladby, při vynaložení potřebných finančních prostředků by byl opět výsledkem vyhovující početní stav městského mobiliáře na území města.
add d) doplnění městského mobiliáře + návrh rozpočtové změny – léto 2013:
Po projednání rada města přijala
U s n e s e n í č. 887
I. s o u h l a s í
s nákupem:
v předpokládané ceně do 100.000,- Kč včetně DPH.
II. s c h v a l u j e
rozpočtovou změnu ve výši 100.000 Kč pro účely nákupu laviček – pol. 3636 Komunální hospodářství, § 5137 Drobný hmotný dlouhodobý majetek, rozpočtová změna bude pokryta ze zůstatku na základním běžném účtu
III. u k l á d á
tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI MěÚ zajistit realizaci nákupu laviček a jejich osazení do navržených lokalit
Pro toto usnesení hlasovalo 7 členů rady města
Různé
a) Dodatek č. 1 k příloze č. 1 smlouvy „Zajištění svozu komunálního odpadu“ a dodatek č. 1 ke smlouvě o „Zajištění svozu komunálního odpadu“
V důvodové zprávě k usnesení č. 844 (Zajištění svozu komunálního odpadu) ze
dne 27. 5. 2013 bylo uvedeno, že se s uzavřením smlouvy o svozu komunálního odpadu uvažuje o dodatku a to v souvislosti s dodávkou nádob na tříděné odpady od společnosti Ekokom, a.s., které jsou městu pronajímány zdarma.
Dle zástupce společnosti Ekokom,a.s. budou nádoby dostupné až v měsíci srpnu a uzavíraný dodatek lze uvažovat tedy přibližně až od září.
Protože nádoby dorazí nejdříve za jeden měsíc, je žádoucí přistoupit alespoň k částečné úpravě doplnění nádob na tříděné odpady tam, kde je žádoucí kontejnerová stání posílit. Dále upravit počty nádob na směsný a tříděný odpad ve smlouvě dle plánované náhrady nádob v „Rakovnickém sídlišti“ a nemovitosti „Havlíčkova 100“.
Jedná se o následující doplnění stávajících kontejnerových stání:
- č.19 -Ul. Jungmannova – kontejner 1100l na plasty + papír. Svoz 1x týdně
- č.23-Topinkova (u Orlovny) – kontejner 1100l na papír. Svoz 1x týdně + nájemné
- č.3 – Nádražní – kontejner 1100 l na papír. Svoz 1x týdně
- č.30 - Jiráskova 1 (u dětského domova) – kontejner 1100l na papír + nájemné
Kromě doplnění stávajících kontejnerových míst dojde ke zřízení 2 nových míst.
V „Rakovnickém sídlišti“ navíc dochází k úpravě, která spočívá v částečné náhradě nádob na směsný komunální odpad z 110l na 240l. Na 15 místech dojde k náhradě 2 ks 110l nádob za 1ks 240l nádoby. Touto náhradou dojde k získání finanční úspory, neboť roční částka za svoz jedné 110/120l nádoby činí Kč 832,-, zatímco náklady na roční svoz 240l nádoby činí Kč 1040,-. Dalším kladným efektem je skutečnost, že se s novými nádobami lépe manipuluje, svozové vozidlo se v dané lokalitě zdrží kratší dobu (méně výklopů), víka těchto nádob zamezují šíření případného zápachu. Získaná finanční úspora bude zpět investována do zkvalitnění sítě s tříděnými odpady v dané lokalitě. Obdobná náhrada dojde v nemovitosti města Havlíčkova čp. 100, kde dojde k ponížení kapacity a náhradu z 6 ks 110l nádob na 2ks 240l a 1ks 110l. Zároveň budou do této nemovitosti dodány 240l nádoby na papír a plasty. Dodatek č.1 ke smlouvě řeší úpravu pronájmů nádob na směsný komunální odpad a kontejnerů na tříděný odpad. Dodatek č.1 k příloze č. 1 ke smlouvě detailně specifikuje svážená kontejnerová místa a frekvence svozu.
Po projednání rada města přijala
U s n e s e n í č. 888
I. s c h v a l u j e
a) uzavření dodatku č. 1 ke smlouvě na zajištění svozu komunálního odpadu uzavřené dne 18. 6. 2013 mezi městem a Technickými službami Nové Strašecí s.r.o., IČ: 27236846, jehož předmětem je úprava pronájmů nádob na směsný komunální odpad a kontejnerů na tříděný odpad.
Text dodatku je přílohou tohoto usnesení.
b) uzavření dodatku č. 1 k příloze č. 1 smlouvy na zajištění svozu komunálního odpadu uzavřené dne 18. 6. 2013 mezi městem a Technickými službami Nové Strašecí s.r.o., IČ: 27236846, jehož předmětem je rozšíření o 2 nová kontejnerová stání a změna četnosti svozu vytříděných složek komunálního odpadu.
Text dodatku přílohy je přílohou tohoto usnesení.
II. u k l á d á
starostovi města dodatky podepsat
Pro toto usnesení hlasovalo 7 členů rady města
b) Ceník ubytování v NKC
Po projednání rada města přijala
U s n e s e n í č. 889
s c h v a l u j e
ceník ubytování v NKC
Pro toto usnesení hlasovalo 7 členů rady města
Další projednávané body bez přijatého usnesení
Závěr
Starosta města ukončil jednání rady města v 20:00 hod.
72. zasedání rady města se uskuteční
v pondělí dne 22. 7. 2013 od 17:30 hod.
Mgr. Karel Filip RNDr. Libuše Vosátková
starosta města místostarostka města
Zapsala: Eva Videmannová, 9. 7. 2013