Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Město Nové Strašecí
Nové Strašecí

Dobrý den, jsem chatbot a jsem tu pro vás! Klikněte na ikonu a napište mi dotaz.

Zápis ze 74. rady města ze dne 26.8.2013

.

Zápis

                                           ze 74. zasedání rady města,

                                         konaného dne 26. srpna 2013                       

 

P ř í t o m n i :

                           

       Mgr. Karel Filip                         -  starosta města

                                 RNDr. Libuše Vosátková       -  místostarostka města

 

                                 Ing. Jan Bechyně                      -  člen rady města

                                 Ing. Jan Bureš                           -  člen rady města

                                 Bc. Pavel Novák                       -  člen rady města

       Mgr. Richard Spiegl                -  člen rady města

 

                                 JUDr. Jiří Tláskal                    - tajemník MěÚ

 

            O m l  u v e n :

                                 Ing. Karel Kestner                    -  člen rady města

 

O v ě ř o v a t e l é   z á p i s u:

(jmenováni řídícím schůze)

Bc. Pavel Novák v.r. (3.9.2013)                      Mgr. Richard Spiegl   v.r. (3.9.2013)

 

 

Program:

Zahájení   

  1. Přírůstky do Umělecké sbírky města Nové Strašecí
  2. Smlouva o smlouvě budoucí na zřízení věcného břemene – Výstavba STL plynovodní přípojky pro čp. 383 ulice Tovární
  3. Ukončení nájmu bytu č. 4 v ulici Křivoklátská čp. 969 – dohodou
  4. Žádost o ukončení nájmu nebytových prostor v čp. 1155 Havlíčkova ulice, místnost č. 205
  5. Kontrola usnesení
  6. Rozpočtová opatření za období VIII./2013
  7. Investiční úvěr
  8. Veřejná zakázka na stavební práce „Rekonstrukce místních komunikací v ulicích Ke Stadionu, U Školy a Poděbradova, Nové Strašecí“
  9. Administrace dotace a závěrečné vyhodnocení projektů „Snížení energetické náročnosti budov MŠ“
  10. Nádraží v Novém Strašecí – nabídka budovy městu
  11. Rekonstrukce chodníku na Palackého ulici – návrh na úpravu přechodu na nám. B.Smetany, zřízení přechodu v ulici Okružní
  12. Doplnění kalorimetrických měřidel – domy čp. 968, 969, 970
  13. Dodatek č. 2 k příloze č. 2 smlouvy „Zajištění svozu komunálního odpadu“ a dodatek č. 2 ke smlouvě o „Zajištění svozu komunálního odpadu“
  14. Projekt Regenerace zeleně ve městě Nové Strašecí
  15. Pronájem areálu „bývalé Hamiro“
  16. Pronájem nebytových prostor v čp. 1155 Havlíčkova ulice

Různé

Závěr

 

Zahájení

Zasedání zahájil v 17:30 hodin starosta města Mgr. Karel Filip, přivítal přítomné a konstatoval, že rada města je schopna se usnášet vzhledem k účasti 5 členů rady města.  

Omluven z dnešního jednání je Ing. Karel Kestner, za pozdější příchod je omluven Ing. Jan Bechyně.

Starosta města konstatoval, že zápis z minulé rady města byl ověřen Ing. Janem Burešem a Ing. Karlem Kestnerem.

Starosta města jmenoval za ověřovatele dnešního zápisu Bc. Pavlem Novákem

a Mgr. Richardem Spieglem.

Starosta města seznámil přítomné s programem jednání rady města.

Tento program byl schválen 5 členy rady města.

 

1)  Přírůstky do Umělecké sbírky města Nové Strašecí

V souladu s ustanovením čl. I odst. 2 Statutu umělecké sbírky města Nové Strašecí se předkládá radě města návrh na zařazení do sbírky dvou přírůstků pořízených v loňském a letošním roce. Jedná se o obrazy Ladislava Oplta:

 „Příběh keltské hlavy“ o rozměrech 125 x 75 cm, olej na plátně 2010, (zakoupeno 2012), umístění v kanceláři místostarostky města,

„Setkání legionářů – TGM v Novém Strašecí“ o rozměrech 90 x 60 cm, olej na plátně, 2013, (pořízeno na základě dohody o provedení práce), umístění zatím není stanoveno.

V obou případech náklady na pořízení obrazů byly započteny proti pohledávce z nájemní smlouvy.

V souladu s ustanovením čl. IV statutu bude ve dnech 7. – 9. 9.2013 uspořádána výstava části sbírky v budově MěÚ při příležitosti Novostrašeckého posvícení. 

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í   č.  912

  I.  c h v a l u j e

zařazení obrazů: Ladislav Oplt - „Příběh keltské hlavy“ (2010), olej na plátně  125 x 75 cm a

Ladislav Oplt - „Setkání legionářů – TGM v Novém Strašecí“ (2013), olej na plátně o 90 x 60 cm do Umělecké sbírky města Nové Strašecí v souladu s ustanovením čl. I odst. 2 Statutu umělecké sbírky města Nové Strašecí

Pro toto usnesení hlasovalo 5 členů rady města

 

 

2)  Smlouva o smlouvě budoucí na zřízení věcného břemene - stavba: „Výstavba STL plynovodní přípojky pro čp. 383 v ul. Tovární na pozemku p.č. 2093/1, Nové Strašecí.

RWE Distribuční služby, s.r.o., Plynárenská 499/1, 657 02 Brno, IČ: 27295567 jako budoucí oprávněný a investor stavby xxxxxxxxx  a xxxxxxxx, xxxxxxxxxxrašecí připravují stavbu: : „Výstavba STL plynovodní přípojky pro čp. 383 v ul. Tovární na pozemku p.č. 2093/1, Nové Strašecí“.

Jedná se o zřízení STL přípojky pro dům čp. 383 v ulici Tovární v Novém Strašecí v délce cca 6,7 m. Dotčené pozemky ve vlastnictví města: parc. č. 2093/1. 

Odbor investic uplatnil podmínky, které schválila rada města na svém zasedání, usn.č. 261 ze dne 25. 7. 2011.

Zřízení STL plynovodní přípojky je navrženo v místě stávající komunikace s asfaltovým a nezpevněným povrchem v délce cca 6,7 m.  Po zřízení STL plynovodní přípojky budou provedeny opravy komunikace dle vydaného vyjádření odboru investic ze dne 4. 7. 2013. 

Z výše uvedeného zde nevzniká žádný požadavek na nový chodník.

Podmínky na ochranu zeleně stanovuje Městský úřad Nové Strašecí, odbor výstavby a životního prostředí při vydávání stavebního povolení (Ing. Vurbsová), kde přímo stanoví podmínky pro ochranu zeleně.

Zřízení STL plynovodní přípojky v pozemcích ve vlastnictví města Nové Strašecí bude cca 6,7 m  (náhrada 1.000,- Kč bez DPH).

Celková výše náhrady bude upřesněna po vyhotovení GP dle skutečné délky plynovodní přípojky.

Po dokončení a zaměření stavby bude uzavřena konečná smlouva o zřízení věcného břemene s vkladem do katastru nemovitostí

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í   č. 913

I.  s o u h l a s í

s uzavřením smlouvy o  smlouvě budoucí na zřízení věcného břemene na pozemku parc. č. 2093/1 v k. ú. Nové Strašecí s RWE Distribuční služby, s.r.o., Plynárenská 499/1, 657 02 Brno, IČ: 27295567 jako budoucí oprávněný a investor stavby xxxxxxxx a xxxxxxxxxxx, xxxxxxxxxxxxxxxxxxx spočívající v právu umístění STL plynovodní přípojky, stavba „Výstavba STL plynovodní přípojky pro čp. 383 v ul. Tovární na pozemku p.č. 2093/1, Nové Strašecí“.

Text smlouvy je přílohou tohoto usnesení.                                         

II.  u k l á d á

starostovi města podepsat smlouvu o smlouvě budoucí a následně budoucí smlouvu

Pro toto usnesení hlasovalo 5 členů rady města

 

3)  Ukončení nájmu bytu č. 4 v ulici Křivoklátská 969 – dohodou

Paní xxxxxx má pronajat městský byt č. 4 v čp. 969, ul. Křivoklátská, Nové Strašecí (byt 2+1 s příslušenstvím, podlahová plocha 68,50m2). Dne 29. 7. 2013 podala paní xxxxxxx návrh na ukončení nájemního vztahu dohodou ke dni 31. 8. 2013. Svou žádost odůvodňuje zakoupením rodinného domu a přestěhováním na novou adresu.

Odbor investic zjistil, že paní xxxxxxx na nájemném a službách za rok 2013 nic nedluží, nájemné bylo vždy hrazeno včas, a proto odbor investic navrhuje radě města ukončit nájem dohodou ke dni 31. 8. 2013.

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í  č. 914

I. s o u h l a s í

s ukončením nájemního vztahu paní xxxxxxx na byt č. 4 v čp. 969, ul. Křivoklátská, Nové Strašecí (byt 2+1 s příslušenstvím, podlahová plocha 68,50m2) dohodou ke dni 31. 8. 2013.

II.  s c h v a l u j e

dohodu o ukončení nájemního vztahu s paní xxxxxxx na byt č. 4 v čp. 969, ul. Křivoklátská, Nové Strašecí.

Text dohody je přílohou tohoto usnesení

III.  u k l á d á

starostovi města dohodu o ukončení nájmu s paní xxxxxxxxxx podepsat

Pro toto usnesení hlasovalo 5 členů rady města

Poznámka: v 17:45 hod. přišel radní města Ing. Jan Bechyně (6)

 

4)  Žádost o ukončení nájmu nebytových prostor v čp. 1155, ul. Havlíčkova – nájemce xxxxxxxx, místnost č. 205

xxxxxxxx má v současné době pronajaté nebytové prostory v budově

čp. 1155, ul. Havlíčkova, Nové Strašecí. Jedná se o místnosti č. 213,215, 206, 214,  a 205 o celkové ploše 162,75 m2.

Nájemce užívá tyto nebytové prostory na základě nájemní smlouvy č. 029//2001 ze dne 21. 6. 2001  ve znění pozdějších dodatků č.1 až 8.

Dne 29. 7. 2013 byla na MěÚ doručena žádost JUDr. Kroulíkové o ukončení nájmu nebytových prostor, místnost č. 205 o ploše 31,7 m2 ve 2. nadzemním podlaží v objektu v čp. 1155, ul. Havlíčkova (bývalá pojišťovna).

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í  č. 915

I.  s o u h l a s í

a)   s ukončením nájemního vztahu ke dni 31. 8. 2013 s xxxxxxxxxx

      na   nebytový prostor v budově čp. 1155, ul. Havlíčkova, a to místnost č. 205

b)   se záměrem pronájmu nebytových prostor ve 2. nadzemním podlaží v domě čp. 1155,

      ulice Havlíčkova, místnost č. 205 o výměře 31,7 m2 za podmínek

  • nájemné minimálně ve výši 820 Kč/m2/rok, splatné ve čtvrtletních splátkách
  • úhrada nákladů na služby spojené s užíváním (teplo, voda, el.energie, úklid spol. prostor a likvidace odpadu) ve výši dle skutečnosti za poslední zúčtovací období, splatné zálohově ve čtvrtletních splátkách, s ročním vyúčtováním
  • na dobu neurčitou s 3 měsíční výpovědní lhůtou
  • možnost navýšení nájemného v závislosti na růstu spotřebitelských cen v předchozím kalendářním roce (inflace)

II. u k l á d á

starostovi města podepsat dodatek č. 9

Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města

 

5) Kontrola usnesení

Usnesení č. 133 – trvá

(10/21.3.2011) Dodatek č. 1 k plánovací smlouvě č. 339/2010/OI

(Rudská, 26 účastníků) Rada města doporučila ke schválení zastupitelstvu města. Předmět dodatku je změna závazku stavebníků o převedení rozvodů veřejného vodovodu na město N.S. Návrh dodatku předložen stavebníkům. Probíhají jednání.

Usnesení č. 135 – trvá

(10/21.3.2011) Dodatek č. 1 k plánovací smlouvě č. 24/2010/OI

(xxxxxxxx, xxxxxxxx, xxxxxxxx) Rada města doporučila ke schválení zastupitelstvu města. Předmět dodatku je změna závazku stavebníků o převedení rozvodů veřejného vodovodu na město N.S. Návrh dodatku předložen stavebníkům. Probíhají jednání.

Usnesení č. 189 – trvá

(14/16.5.2011) Zřízení věcného břemene práva cesty

Rada města uložila tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI připravit smlouvu a veškeré další náležitosti pro zřízení věcného břemene práva cesty k pozemku parc. č. 1762/11

přes pozemky města parc. č. 1762/12 a 1756/1 v k.ú. Nové Strašecí mezi oprávněným z věcného břemene xxxxxx a městem jako povinným z věcného břemene. Byl vyhotoven geometrický plán k vyznačení rozsahu věcného břemene, který je podkladem pro uzavření smlouvy. P. xxxxxxx byl vyzván k jednání za účelem jeho realizace. Bude řešeno spolu s realizací prodeje poz. dle usn.č. 755.

Usnesení č. 614 – trvá

(47/27.8.2012) Nový územní plán města

Rada města vzala na vědomí zprávu o pracovním jednání Ing. Filipy Turazové (pořizovatel nového územního plánu) a uložila tajemníkovi MěÚ vhodnou formou informovat občany o pořízení nového územního plánu, připravit k projednání v RM veřejnou zakázku na služby zpracování nového územního plánu a dále uložila Bc. Pavlu Novákovi jako pověřenému zastupiteli zajistit specifikaci koncepčních záměrů a dalších podnětů a požadavků města. Dne 19. 2. 2013 proběhlo pracovní jednání RM k podnětům došlým ke zpracování nového ÚP. Dne 13. 3. 2013 předal OI MěÚ Ing. Arch. Jirovský zpracování Doplňující průzkumy a soubory, ty byly následně předány Ing. Turazové, která předložila k projednání návrh zadání územního plánu. Ing. Turazová bude přítomna na příštím jednání rady města.

Usnesení č. 646 – trvá

(49/24.9.2012) Finanční příspěvky

Rada města uložila místostarostce ve spolupráci s kulturní a sportovní komisí připravit pravidla pro žádosti o finanční příspěvky, které nespadají pod schválená grantová témata.

Usnesení č. 648 – trvá

(50/27.9.2012) Dohoda o úpravě vzájemných práv a povinností vlastníků provozně souvisejících kanalizací

Rada města schválila dohodu o úpravě vzájemných práv a povinností vlastníků provozně souvisejících kanalizací s Vodárnami Kladno-Mělník, starosta města dohodu podepsal. Dohoda nebyla podepsána druhou stranou, předáno na ministerstvo zemědělství.

Usnesení č. 675 – trvá

(53/5.11.2012) Zástavba v lokalitě „Rudská“

Rada města uložila tajemníkovi MěÚ seznámit vlastníky pozemků v lokalitě „Rudská“ se zástavbovou studií a zajistit jejich případné stavební záměry.

Usnesení č. 677 – trvá

(53/5.11.2012) Revitalizace Strašeckého potoka

Rada města souhlasila se zveřejněním záměru prodeje částí  pozemků  817/24, 456/20, 460/19, 848/19, 2146/1, 2146/2, 817/50, 848/12, 848/22, 817/54, 848/15, 848/26, 817/66, 817/28 a 544/21  v k.ú. Nové Strašecí  - pod tůněmi  na Strašeckém potoce  správci toku, t.j. Povodí Vltavy. Tajemník MěÚ zajistil zveřejnění záměru prodeje, starosta města podepsal plnou moc. Podle sdělení katastrálního úřadu byl v 8/2013 realizován v katastru nemovitostí geometrický plán, kterým byl nový stav Strašeckého potoka zaměřen. Od Povodí Vltavy město zatím žádné materiály neobdrželo. Stav k 08/2013 nezměněn.

Usnesení č. 719 – trvá

(56/4.12.2012) Měření dodávek tepla pro Společenství vlastníků bytových jednotek 970,969, 968

Rada města uložila jednatelům společnosti Technické služby Nové Strašecí, s.r.o. předložit návrh technického řešení samostatného měření pro sdružení vlastníků bytových jednotek čp. 970, 969 a 968 včetně nákladů na její realizaci. Nabídky byly radním města předloženy. Proběhla schůzka zástupců TSNS, města a společenství vlastníků.

Usnesení č. 735 – splněno

(58/8.1.2013) Oběhové čerpadlo GRUNGFOS MAGMA 3

Rada města schválila nákup oběhového čerpadla a uložila jednatelům TSNS konkretizovat plán uvažovaných investic v tepelném hospodářství na rok 2013 a výhled na další léta. Plán uvažovaných investic v tepelném hospodářství na rok 2013 a na výhled na další léta byl členům rady města předán spolu s materiály 73. rady města.

Usnesení č. 774 – trvá

(62/5.3.2013) Dopracování návrhu centrální cesty parku sv. Isidora do úrovně dokumentace

Rada města souhlasila s rozpracováním návrhu řešení regenerace parku u kaple sv. Isidora a uložila tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI zajistit dopracování tohoto návrhu do úrovně stavební dokumentace včetně projednání u příslušných orgánů. Na základě zpracované dokumentace odbor dopravy MěÚ Rakovník vydal ohlášení na realizaci stavby.

Usnesení č. 775 – trvá

(62/5.3.2013) Postupná obnova zeleně v Křivoklátském sídlišti

Rada města souhlasila s návrhem řešení obnovy zeleně v Křivoklátském sídlišti a uložila tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI zajistit dopracování do úrovně potřebné dokumentace pro projednání s příslušnými orgány. Forma a rozsah projektu je závislý na způsobu financování (města, SFŽP, ROP…). Uvažuje se o začlenění tohoto projektu do žádosti na SFŽP, který se připravuje.

Usnesení č. 814 – trvá

(65/15.4.2013) Program Efekt 2012 – ukončení

Rada města souhlasila s upuštěním od aplikace metody EPC pro financování navržených úsporných opatření ve vybraných objektech města a uložila tajemníkovi MěÚ připravit příslušnou rozpočtovou změnu pro vrácení dotace ve výši 80.000,-Kč (rozpočtová změna schválena na 19. ZM dne 20. 6. 2013). Dne 16. 7. 2013 byl odeslán dopis na MPO s žádostí o rozhodnutí o dalším postupu. Zatím bez odpovědi.

Usnesení č. 845 – trvá

(68/27.5.2013) Instalace obnovitelného zdroje a případné snížení energetické náročnosti budov školského areálu

Rada města schválila nabídku spol. PRO  EKO-POINT, s.r.o. na vypracování energetického auditu na budovy areálu škol a uložila tajemníkovi MěÚ zajistit vypracování tohoto auditu. Audit je zpracováván.

Usnesení č. 850 – splněno

(68/27.5.2013) Výměna kalorimetrických měřidel

Rada města schválila nákup digitálních kalorimetrů Sharky – 5ks a uložila jednatelům TSNS provést jejich nákup a výměnu  a dále tajemníkovi MěÚ uhradit fakturu po realizaci výměny kalorimetrů. Faktura byla uhrazena.

Usnesení č. 854 – trvá

(68/27.5.2013) Veřejná zakázka na stavební práce „Rekonstrukce místních komunikací v ulicích Ke Stadionu, U Školy, Poděbradova“

Rada města schválila návrh spol. GORDION, s. r. o., na režim veřejné zakázky na stavební práce „Rekonstrukce místních komunikací v ulicích Ke Stadionu, U Školy a Poděbradova, Nové Strašecí“ – otevřené řízení dle § 27 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění a uložila tajemníkovi MěÚ připravit k projednání v radě města zadávací dokumentaci. Na programu jednání dnešní rady města.

Usnesení č. 857 – trvá

(68/27.5.2013) Stavba „rozšíření kabelového vedení NN v ul. Okružní a Spojovací“

Rada města souhlasila se zajištěním realizace 82 bm obrubníků včetně řezání živičného povrchu v šíři 0,3 m od obrubníku a následného doasfaltování (33 m2), pokládky 34,5 m2 zámkové dlažby a 18,2 m2 zámkové dlažby – rozšíření chodníku o 20 cm, ul. Spojovací v součinnosti s realizací stavby „Rozšíření kabelového vedení NN v ul. Okružní a Spojovací“ (investor ČEZ Distribuce, a. s.), prostřednictvím TSNS, s.r.o. a uložila tajemníkovi MěÚ zajistit realizaci předmětné stavby. Stavba probíhá.

Usnesení č. 872 – trvá

(70/24.6.2013) Budova ZUŠ – nájemné

Rada města schválila nastavení systému investování části finančních prostředků města získaných z pronájmu ZUŠ na údržbu, opravy a investice do budovy „Staré radnice“ čp. 189 ve výši 150.000,-Kč za kalendářní rok a uložila starostovi města a tajemníkovi MěÚ zajistit naplnění tohoto usnesení.

Usnesení č. 876- trvá

(70/24.6.2013) Připravovaná výzva MŽP – podání žádosti o dotaci na zateplení budovy Polikliniky Rada města souhlasila s cenovou nabídkou spol. Energy Benefit Centre, a.s. na zpracování energetického auditu a energetického šítku a zpracování a podání projektové žádosti u objektu Polikliniky a uložila tajemníkovi MěÚ připravit k projednání smlouvu o dílo (schváleno usnesením č. 885) a dále připravit k projednání v zastupitelstvu města příslušnou rozpočtovou změnu.

Usnesení č. 878 – trvá

(70/24.6.2013) Obecní studny

Rada města uložila tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI zpracovat revizi technického stavu obecních studní a na základě těchto výsledků včetně finančního vyjádření navrhnout jejich revitalizaci

Usnesení č. 879 – trvá

(71/8.7.2013) Zapojení do soutěže Obec přátelská rodině

Rada města souhlasila se zpracováním a podáním přihlášky do soutěže Obec přátelská rodině 2013 a uložila komisi pro informovanost a školské komisi, aby zpracovaly podklady pro tuto soutěž a návrh koncepce rodinné politiky města a dále uložila starostovi města podepsat přihlášku do soutěže.

Usnesení č. 882 – splněno

(71/8.7.2013) Veřejná zakázka – koordinátor bezpečnosti práce při stavbě Nové Strašecí – kanalizace- Pecínov

Rada města schválila nabídku uchazeče KOORDINÁTOR CV s.r.o. a souhlasila s uzavřením mandátní smlouvy a uložila starostovi města tuto smlouvu podepsat. Smlouva je podepsána.

Usnesení č. 883 – splněno

(71/8.7.2013) Nové Strašecí – věž bývalé radnice, Komenského nám. 189 – sanace proti dřevokaznému hmyzu

Rada města souhlasila s provedením termosanace dřevěných konstrukcí věže bývalé radnice, čp. 189, dále souhlasila s uzavřením smlouvy o dílo s firmou Thermo Sanace, s.r.o. a uložila starostovi města podepsat příslušnou smlouvu a tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI zajistit realizace termosanace. Realizováno.

Usnesení č. 887 – trvá

(71/8.7.2013) Rozšíření a modernizace městského mobiliáře

Rada města souhlasila s nákupem 3ks laviček (litinová lavička Schonbrunn – Art Poděbrady) a souhlasila s nákupem betonových laviček typ Bneton v předpokládané ceně do 100.000,-Kč včetně DPH a uložila tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI zajistit realizaci nákupu laviček. Lavice objednány, litinové jsou dodány, betonové budou dodány v nejbližších dnech.

Usnesení č. 892 – trvá

(72/22.7.2013) Dohoda vlastníků souvisejících vodovodů

Rada města souhlasila s uzavřením dohody o úpravě vzájemných práv a povinností vlastníků provozně souvisejících vodovodů mezi městem a VKM a to v souvislosti s vybudováním nového vodovodního řadu v lokalitě Rudská a uložila starostovi města dohodu podepsat. Probíhají jednání o možnosti provozování tohoto vodovodu společnosti Středočeské vodárny, a.s., což by předmětnou dohodu nahradilo.

Usnesení č. 893 – splněno

(72/22.7.2013) Nabídka na odkoupení pozemku pod trafostanicí

Rada města souhlasila se zveřejněním záměru prodeje části pozemku parc.č. 643 pod stávající trafostanicí. Tajemník MěÚ zajistil zveřejnění záměru prodeje.

Usnesení č. 894 – splněno

(72/22.7.2013) Žádost o pronájem nebytových prostor v čp. 414

Rada města souhlasila s uzavřením pronájmu nebytových prostor v čp. 414 v přízemí č. místnosti 111 firmě Clinterap  s.r.o. Praha a uložila starostovi města podepsat nájemní smlouvu. Smlouva byla podepsána.

Usnesení č. 895 – trvá

(72/22.7.2013) Žádost o prodloužení pronájmu nebytových prostor v čp. 189

Rada města souhlasila s uzavřením dodatku č. 5 na prodloužení nájemní smlouvy č. 247/2009/OI na nebytový prostor provozovny „Asijské bistro“ a uložila starostovi města podepsat příslušný dodatek. Čeká se na podpis nájemce.

Usnesení č. 896 – splněno

(72/22.7.2013) Žádost o přidělení bytu č. 4/645, ul. Ke Stadionu

Rada města souhlasila s pronájmem bytu č. 4/645 pí xxxxxxx na dobu určitou a uložila starostovi města podepsat nájemní smlouvu. Nájemní smlouva byla podepsána.

Usnesení č. 897 – splněno

(72/22.7.2013) Žádosti o přidělení bytu č. 16/968

Rada města souhlasila s pronájmem bytu č. 16/968 v Křivoklátské ulici p. xxxxxxxx na dobu určitou a uložila starostovi města podepsat nájemní smlouvu. Nájemní smlouva byla podepsána.

Usnesení č. 900 – trvá

(73/6.8.2013) Podlimitní veřejná zakázka „Nové Strašecí – kanalizace – Pecínov“ – výběr nejvýhodnější nabídky

Rada města schválila nabídku č. 10 Severočeská stavební a.s. a uložila starostovi města podepsat smlouvu o dílo po marném uplynutí lhůty pro podání námitek proti rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky. Tajemník MěÚ ve spolupráci s OI zaslal rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky všem dotčeným zájemcům.

Usnesení č. 904 – trvá

(73/6.8.2013) Projekty „Snížení energetické náročnosti budov MŠ“

Rada města souhlasila s cenovou nabídku Energy Benefit Centre, a.s. na administraci a provedení závěrečného vyhodnocení u akcí „Snížení energetické náročnosti budov MŠ“ a uložila tajemníkovi ve spolupráci s OF a OI připravit příslušnou rozpočtovou změnu a dále předložit k projednání v radě města smlouvu o dílo s fi Energy Benefit Centre, a.s..

Usnesení č. 905 – trvá

(73/6.8.2013) Regenerace parku u kaple sv. Isidora – centrální cesta

Rada města souhlasila s variantou B při částečné realizaci regenerace parku sv. Isidora a uložila tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI zahájit přípravné práce pro tento projekt

Usnesení č. 906 – splněno

(73/6.8.2013) Záměr pronájmu areálu bývalého Hamira

Rada města schválila záměr pronájmu areálu bývalého Hamira, tajemník MěÚ zajistil zveřejnění záměru pronájmu

Usnesení č. 907 – trvá

(73/6.8.2013) Žádost o pronájem nebytových prostor v čp. 1155 ul. Havlíčkova

Rada města schválila uzavření smlouvy o pronájmu nebytových prostor v ulici Havlíčkova čp. 1155 fi Exray, s.r.o. a uložila starostovi města podepsat nájemní smlouvu.

Usnesení č. 908 – splněno

(73/6.8.2013) Smlouva o smlouvě budoucí na zřízení věcného břemene – stavba Výstavba STL plynovodní přípojky pro čp. 890

Rada města souhlasila s uzavřením smlouvy o smlouvě budoucí na zřízení věcného břemene na pozemky parc.č. 1304/6 a 1304/8 spočívající v právu umístění STL plynovodní přípojky a uložila starostovi města podepsat smlouvu o smlouvě budoucí a následně budoucí smlouvu. Smlouva o smlouvě budoucí podepsána.

Usnesení č. 909 – trvá

(73/6.8.2013) Strojní česle – výměna

Rada města schválila provedení výměny strojních česlí na ČOV od společnosti Fontana R, s.r.o. a uložila jednatelům TSNS zajistit realizaci výměny strojních česlí na ČOV do termínu 31. 10. 2013.

Usnesení č. 911 – trvá

(73/6.8.2013) Rozpočtová opatření – navýšení položky na zabezpečení vytápění NKC

Rada města doporučila zastupitelstvu města schválit rozpočtové opatření spočívající v navýšení výdajů v § 3319 Městská kulturní zařízení, položka 5152 teplo o 200.000,-Kč.

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í  č.  916

  s c h v a l u j e

kontrolu usnesení rady města

Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města

 

6) Rozpočtová opatření za období VIII./2013

Rozpočtová opatření je nezbytné přijmout s ohledem na:

Výdaje spojené s pořízením studií a projektových dokumentací.

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í    č.  917

s c h v a l u j e   

 rozpočtová opatření za období VIII./2013

 

ROZPOČTOVÁ  OPATŘENÍ   VIII./2013/RM

  PŘEVODY  MEZI  §§                                                                                                   v tis. Kč

        § 6171 Činnost místní správy

           pol. 6121 Stavby – projektová dokumentace                                                              - 240

           Výdaje na  projektové dokumentace:

              - rekonstrukce chodníku v Palackého ulici

              - přechody pro chodce v Palackého ulici

              - parkování na Komenského náměstí

                - autobusová zastávka v Karlovarské ulici

              - administrace a závěrečné vyhodnocení akce „Snížení energetické náročnosti

                budov MŠ“ (viz usnesení RM č. 904 z 6.8.2013)

        § 2219 Ostatní záležitosti pozemních komunikací

           pol. 6121 Stavby – projektová dokumentace                                                                  

           Zpracování projektové dokumentace - rekonstrukce chodníku v Palackého ulici           28

           Zpracování projektové dokumentace – parkování na Komenského náměstí                     4

        § 2221 Provoz veřejné silniční dopravy

           pol. 6121 Stavby – projektová dokumentace                                                                 

           Zpracování projektové dokumentace – autobusová zastávka v Karlovarské ulici           32

        § 2223 Bezpečnost silničního provozu

           pol. 6121 Stavby – projektové dokumentace         

           Přechody pro chodce v Palackého ulici                                                                             6

        § 3113 Základní škola                                                                                                       

           pol. 6121 Stavby – projektové dokumentace                                                                              

           Administrace a závěrečné vyhodnocení akce „Snížení energetické náročnosti

           budov MŠ“ (viz usnesení RM č. 904 z 6. 8. 2013)                                                           170

  

Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města

 

7)  Investiční úvěr

Pro zajištění financování investiční akce – „Nové Strašecí – kanalizace – Pecínov“ jejíž zahájení lze předpokládat ještě v letošním roce a jejíž náklady se pohybují v úrovni cca 15 miliónů korun (včetně DPH a opce na vybudování přípojek), výstavbu místních komunikací a zateplení objektů mateřských škol (přiznané dotace, kde lze předpokládat spoluúčast  města ve výši cca 10 miliónů korun – přesná částka bude známa po soutěžení zhotovitelů) byly MěÚ poptány tři banky k poskytnutí investičního úvěru. Při uvažované úrokové sazbě 1,10 vycházel celkový úrok (zaokrouhleně) 650 tisíc korun na celou dobu splatnosti úvěru. Ve smyslu ust. § 15 odst. 2, písm. b) zákona o veřejných zakázkách je celková výše úroku tzv. hodnotou veřejné zakázky za služby. Jestliže hodnota zakázky na služby nedosahuje jeden milión korun, jedná se o zakázku malého rozsahu a kromě zásad transparentnosti se ve smyslu ust. § 18 odst. 5 citovaného zákona nemusí zadávat veřejná soutěž. Poptávka zněla na poskytnutí investičního úvěru na dobu 5 let s možností splacení úvěru před konečnou dobou splatnosti bez sankce, výše úvěru 15 miliónů korun, čerpání od 1. 9. 2013 do 31. 8. 2014, rovnoměrné měsíční splátky od ledna 2015 do konce roku 2019. Pro zajištění úvěru  město udává příjmy z daňové výtěžnosti garantované zákonem o rozpočtovém určení daní. Na MěÚ byly doručeny tři nabídky: od České spořitelny, Československé obchodní banky a Komerční banky. Jako nejvýhodnější se jeví nabídka České spořitelny, která vyhověla požadavkům poptávky a nabídla  úrokovou sazbu 0,54% p.a., což představuje cca 300 tisíc korun. ČSOB a Komerční banka nabídla úrokovou sazbu vyšší, viz. příloha.  Zjednodušený přehled o způsobu financování rozhodujících investičních akcí nezařazených v rozpočtu města, je přiložen.

Na základě výše uvedeného MěÚ navrhuje radě města přijmout usnesení, kterým by rada doporučila  zastupitelstvu města schválit přijetí citovaného úvěru (uzavření smlouvy o přijetí úvěru).  Na základě usnesení rady města připraví Česká spořitelna návrh úvěrové smlouvy.

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í   č.  918

  n a v r h u j e

zastupitelstvu města, aby přijalo toto usnesení:

U s n e s e n í  č.

Zastupitelstvo města

I. s o u h l a s í

s uzavřením smlouvy s Českou spořitelnou a.s., Praha 4, Olbrachtova 1929/62, IČ: 45244782 o přijetí úvěru ve výši 15.000.000,- Kč při úrokové sazbě 1M PRIBOR + 0,24% p.a. (aktuálně úroková sazba 0,54%). Úvěr lze čerpat od 1. 9. 2013 do 31. 8. 2014. Splatnost úvěru je stanovena na 60 pravidelných měsíčních splátek počínaje 31. 1. 2015 do 31. 12. 2019. Úvěr bude použit na financování investičních akcí nezařazených do rozpočtu města, jako je „Nové Strašecí – kanalizace – Pecínov“, „Rekonstrukce místních komunikací Ke Stadionu, U Školy a Poděbradova“ a „Zateplení budov mateřských škol“.

Text smlouvy je přílohou tohoto usnesení.

II. u k l á d á

starostovi města smlouvu o přijetí úvěru podepsat

Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města

 

8)  Veřejná zakázka na stavební práce „Rekonstrukce místních komunikací v ulicích Ke Stadionu, U Školy a Poděbradova, Nové Strašecí“

Městu byla přiznána dotace v rámci výzvy č. 68 Regionálního operačního programu Střední Čechy v oblasti podpory – 1.1 Regionální dopravní infrastruktura (výstavba, rekonstrukce a modernizace místních komunikací, které zajišťují nebo vylepšují přístup k existujícím nebo potencionálním lokalitám hospodářského rozvoje ve vlastnictví obcí, v obcích nad 500 obyvatel), na projekt „Rekonstrukce místních komunikací v ulicích Ke Stadionu, U Školy a Poděbradova, Nové Strašecí“ (cena dle zpracovaného rozpočtu 13.694.657,- Kč, dotace je poskytována ve výši 72,5 % z uznatelných nákladů /9.533.800,- Kč/, spolufinancování města ve výši 6.782.652,- Kč). Na základě usnesení č. 812 z 15. 4. 2013 byla uzavřena mandátní smlouva na zajištění a realizaci zadavatelských činností vyplývajících z příslušných ustanovení zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, a k němu vydaných prováděcích vyhlášek, pro zadání veřejné zakázky na stavební práce pro výše uvedený projekt s firmou GORDION s. r. o., IČ: 261 47 921.

Na základě smluvního vztahu spol. GORDION, s. r. o., vypracovala pro potřeby veřejné soutěže zadávací dokumentaci, která byla konzultována a připomínkována s OI MěÚ.

Zadávací dokumentace byla předložena dne 5. 8. 2013  ke kontrole Úřadu regionální rady regionu soudržnosti NUTS 2 Střední Čechy, který k ní nemá připomínek a dovoluje zahájit zadávací řízení.

Veřejná zakázka „Rekonstrukce místních komunikací v ulicích Ke Stadionu, U Školy a Poděbradova, Nové Strašecí“ je podlimitní veřejnou zakázkou na stavební práce, ve smyslu ustanovení § 12 zákona č. 137/20069 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění (dále jen „ZVZ“). Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je dle zpracovaného rozpočtu 13.694.657,- Kč včetně DPH.

Předmětná veřejná zakázka je připravena v otevřeném řízení. Podle předpokládané hodnoty se jedná o podlimitní veřejnou zakázku na stavební práce s povinností uveřejnění ve Věstníku veřejných zakázek.

Oznámení předběžných informací bylo učiněno na Věstníku veřejných zakázek dne 20. 6. 2013. Vlastní veřejnou zakázku lze oznámit po uplynutí 30-ti dnů od oznámení předběžných informací, tato lhůta již byla dodržena.

V zadávací dokumentaci je v souladu s § 78 odst. 1 písm. b) ZVZ navrženo základní hodnotící kritérium – nejnižší nabídková cena. Dle ustanovení § 39 odst. 3) písm. b) ZVZ nesmí být lhůta pro podání nabídek kratší než 22 dnů od oznámení veřejné zakázky. OI MěÚ navrhuje lhůtu stanovit 25 dnů od oznámení veřejné zakázky.

Financování zajištění realizace stavby bude nutné řešit rozpočtovým opatřením dle výsledku veřejné soutěže.

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í     č.  919

I.  s o u h l a s í

se zněním zadávací dokumentace a obchodních podmínek otevřené podlimitní veřejné zakázky na stavební práce „Rekonstrukce místních komunikací v ulicích Ke Stadionu, U Školy a Poděbradova, Nové Strašecí“

II.  s t a n o v u j e

a)    u veřejné zakázky „Rekonstrukce místních komunikací v ulicích Ke Stadionu, U Školy a Poděbradova, Nové Strašecí“ základní hodnotící kritérium – nejnižší nabídková cena,

b)    lhůtu pro podání nabídek ve veřejné zakázce „Rekonstrukce místních komunikací v ulicích Ke Stadionu, U Školy a Poděbradova, Nové Strašecí“ 25 dnů od oznámení veřejné zakázky na Věstníku veřejných zakázek.

III.  u k l á d á

tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI MěÚ zajistit oznámení o veřejné zakázce ve Věstníku veřejných zakázek

Pro toto usnesení hlasovalo 5 členů rady města, 1 člen se zdržel hlasování (RNDr. Libuše Vosátková)

 

9)  Administrace dotace a závěrečné vyhodnocení projektů „Snížení energetické náročnosti budov MŠ Na Kocourku, Rákosníček, Zahradní a U Lesíka“

Na základě usnesení rady města č. 904, které ukládá tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI předložit k projednání v radě města smlouvu s firmou Energy Benefit Centre, a. s., sídlem Thákurova 531/4, 160 00 Praha 6, IČ: 29029210, na administraci čtyř projektů a provedení závěrečného vyhodnocení u projektů „Snížení energetické náročnosti budov MŠ Na Kocourku, Rákosníček, Zahradní a U Lesíka“, za celkovou cenu díla 169.400,- Kč včetně DPH, se radě města předkládají tyto mandátní smlouvy.

Rozpočtová změna související s financováním těchto smluv je předložena k projednání v RM dne 26. 8. 2013 v důvodové zprávě „Rozpočtová opatření za období VIII.“, kterou zpracoval vedoucí OF.

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í   č.  920

I.  s o u h l a s í

s uzavřením mandátních smluv na administraci čtyř projektů a provedení závěrečného vyhodnocení u projektů „Snížení energetické náročnosti budov MŠ Na Kocourku, Rákosníček, Zahradní a U Lesíka“, za cenu díla 169.400,- Kč včetně DPH, se společností Energy Benefit Centre, a. s., sídlem Thákurova 531/4, 160 00 Praha 6, IČ: 29029210.

Text mandátních smluv je přílohou tohoto usnesení.

II.  u k l á d á

starostovi města podepsat mandátní smlouvy na administraci čtyř projektů a provedení závěrečného vyhodnocení u projektů „Snížení energetické náročnosti budov MŠ Na Kocourku, Rákosníček, Zahradní a U Lesíka“, se společností Energy Benefit Centre, a. s., sídlem Thákurova 531/4, 160 00 Praha 6, IČ: 29029210.

Pro toto usnesení hlasovalo 5 členů rady města, 1 člen se zdržel hlasování (Bc. Pavel Novák)

 

10)  Nádraží v Novém Strašecí – nabídka budovy městu

České dráhy, a. s., Regionální správa majetku pro Prahu a Středočeský kraj, byly dopisem ze dne 11. 6. 2013 písemně upozorněny na neutěšený stav nádražní budovy v Novém Strašecí – viz příloha.

Dne 17. 7. 2013 byla na MěÚ doručena odpověď osloveného subjektu, která v závěru obsahuje nabídku pro město, zda by nemělo o nádražní budovu zájem. Tato nabídka se předkládá radě města k projednání.

Jedná se o nádražní budovu čp. 373 na pozemku parc. č. st. 467 v kat. území Nové Strašecí, o zastavěné ploše 537 m2. Číslo LV 3394.

Odbor investic upozorňuje radu města na následující skutečnosti:

  • Stav budovy je skutečně neutěšený – viz přiložené fotografie. Po případném majetkovém získání by na sebe město vzalo povinnost rekonstrukce budovy. Nedá se předpokládat, že by jí před majetkovým převodem provedly České dráhy, a. s. Vzhledem k velikosti budovy a jejímu současnému stavu lze náklady na případnou rekonstrukci odhadovat „na velmi vysoké“.
  • Pro bezprostřední blízkost kolejiště z jedné strany budovy, existenci stávající komunikace na straně druhé, a pozemkovou a terénní situaci, lze předpokládat velmi omezené možnosti využití budovy.
  • Vzhledem k umístění stavby nádražní budovy u kolejiště a tedy v ochranném pásmu dráhy (60 m od krajních kolejnic na obě strany) je nutné počítat s komplikovaným a časově velmi náročným povolovacím procesem při jakékoliv stavební činnosti na objektu a jeho bezprostředním okolí.

Z výše uvedených důvodů OI MěÚ navrhuje orgánům města nereflektovat na nabídku majetkového získání nádražní budovy městu.

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í    č. 921

d o p o r u č u j e

předložit zastupitelstvu města návrh tohoto usnesení

U s n e s e n í    č. ........

Zastupitelstvo města

n e s o u h l a s í

s nabídkou Českých drah, a. s., regionální správy majetku Praha, na majetkové získání budovy nádraží v Novém Strašecí.

Pro toto usnesení hlasovalo 5 členů rady města, 1 člen se zdržel hlasování (Bc. Pavel Novák)

 

11)  Rekonstrukce chodníku na Palackého ulici – návrh na úpravu přechodu na nám. Bedřicha Smetany, zřízení přechodu v ulici Okružní

OI MěÚ na základě uloženého úkolu připravuje rekonstrukci chodníku v Palackého ulici. Jedná se o úsek chodníku na jihozápadní straně ul. Palackého, od cca autobusových zastávek před prodejnu samoobsluhy čp. 1023, ul. Čsl. armády, Nové Strašecí. Projektovou dokumentaci stavby zpracoval Ing. Libor Křižák, autorizovaný inženýr pro dopravní stavby ČKAIT 0010377. Rozsah stavby je zřejmý z přílohy – plán C1. projektové dokumentace. Rozpočtové náklady činí 945.000,- Kč včetně DPH. Pro stavbu byla podána žádost o vydání stavebního povolení u MěÚ Rakovník, odboru dopravy. Po vydání stavebního povolení v právní moci je možné přistoupit k přípravě vlastní realizace. V rozpočtu města byly na tuto stavbu alokovány finanční prostředky ve výši 1.000.000,- Kč. Z pohledu realizace tedy, při zajištěném financování, bude nutné rozhodnout pouze o způsobu stanovení/výběru dodavatele.

Při zpracovávání výše uvedené projektové dokumentace OI MěÚ řešil současně:

a)     zřízení přechodu pro chodce u prodejny potravin v Okružní ulici,

b)     úpravu přechodu pro chodce z předmětného chodníku na nám. Bedřicha Smetany.

Vzhledem k nutnosti projednání technického řešení v orgánech města a náročnějšímu povolovacímu procesu byly tyto části stavby v projektové dokumentaci vyznačeny jako případná 2. etapa.

add. a):

  • Pro zřízení přechodu pro chodce u prodejny potravin v Okružní ulici se podařilo nalézt vyhovující technické řešení – viz další mapový podklad. Došlo by k drobné úpravě tvaru křižovatky, zřízení přechodu pro chodce a umožnění nájezdu k zásobovací rampě prodejny z ul. Okružní místo z ul. Čsl. armády přes chodník, jak je současný stav. Současně by došlo i k rekonstrukci části chodníku na protilehlé straně s návazností na chodník rekonstruovaný v loňském roce ve spolupráci s ČEZ. Navedení chodců na přechod by bylo opět řešeno krátkým zábradlí, jako na protilehlém přechodu pro chodce na vjezdu na Žižkovo nám.
  • Projednávání „uvázlo“ na nesouhlasu Jednoty, spotřebního družstva v Rakovníku, jako majitele prodejny potravin u zamýšleného přechodu. Navržené technické řešení počítá se zvýšením terénu před stávající zásobovací rampou ve směru od ulice Okružní, na úroveň komunikace (cca o 30 cm). Dojde tak ke snížení výšky rampy a zástupce Jednoty vyjádřil nesouhlas s tímto řešením pro nemožnost využívání rampy pro zásobování v případě realizace navrhované stavby. Jak bylo OI za spolupráce s radou města a městskou policií zjištěno, rampa pro zásobování není využívána vůbec, či jen velmi zřídka, a prostor před rampou slouží spíše jako parkovací stání pro nájemce prodejny.

V současné době probíhá zajišťování fotodokumentace provozu na rampě pro nové jednání s Jednotou.

Rozpočet na tuto úpravy zatím nebyl dokončen.

add. b):

  • Pro zkrácení přechodu z  chodníku v Palackého ul. na nám. Bedřicha Smetany se opět podařilo nalézt vhodné technické řešení – viz mapový podklad. Úprava spočívá ve změně tvaru oblouku silnice na straně náměstí, mírném posunutí zkráceného přechodu pro chodce směrem od křižovatky, a úpravě chodníku na náměstí.
  • O stanovisko k této úpravě požádal OI MěÚ zatím jen Krajskou správu a údržbu silnic, p. o. Projednávání této úpravy přechodu bude časově náročnější pro nutnost majetkoprávního projednání se Středočeským krajem.
  • Rozpočet na tuto úpravy také zatím nebyl dokončen.

OI MěÚ se domnívá, že lze obě výše uvedené úpravy časově koordinovat s realizací rekonstrukce chodníku v Palackého ulici, ale řešit je i zcela samostatně.

Na základě výše uvedeného předkládá OI MěÚ radě města k projednání technické řešení navrženého zřízení přechodu pro chodce u prodejny potravin v Okružní ulici, a úpravu přechodu pro chodce z chodníku v Palackého ul. na nám. Bedřicha Smetany. OI MěÚ navrhuje radě města souhlasit s navrženým technickým řešením, které pomůže ke zvýšení bezpečnosti chodců při přechodu komunikací v dotčených místech.

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í    č. 922

I.  b e r e   n a    v ě d o m í

informaci OI MěÚ o přípravě rekonstrukce chodníku v Palackého ulici.

II.  s o u h l a s í

s navrženým technickým řešením:

a)   zřízení přechodu pro chodce u prodejny potravin v Okružní ulici

III.  u k l á d á

tajemníkovi MěÚ ve spolupráci s OI pokračovat v projednávání zřízení přechodu pro chodce u prodejny potravin v Okružní ulici a úpravy přechodu pro chodce z předmětného chodníku na nám. Bedřicha Smetany, s možností koordinace s realizací rekonstrukce chodníku v Palackého ulici od autobusových zastávek před prodejnu samoobsluhy čp. 1023, ul. Čsl. armády, Nové Strašecí.

Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města

 

12) Doplnění kalorimetrických měřidel – domy čp. 968, 969, 970

Společnost Technické služby Nové Strašecí, s.r.o. dne 1. 6. 2012 převzala provozování kotelen podle Smlouvy ze 14. 2. 2012.

Východisko:

Předsedové SVS výše uvedených domů požadovali, aby měření tepla bylo pro každé SVJ zvlášť. Doposud se měření resp. rozdělení spotřeby tepla provádělo poměrným výpočtem se souhlasem všech zúčastněných SVJ.

TSNS nechaly zpracovat potřebnou technickou dokumentaci na rozdělení měření v jednotlivých domech a společnost ENES s.r.o. tuto technickou variantu zrealizovala na náklady SVJ.

Návrhy:

V souladu se zákonem je provozovatel povinen zajistit měření tzn. instalaci kalorimetrů, a proto je nutné osadit v měsíci srpnu – září 2013 (do začátku topné sezóny) jednotlivé „větve“ kalorimetry.

Jedná se o 3 stejná  měřidla - digitální kalorimetry SHARKY 775 DN 40 ...... viz. přiložená specifikace.

Celková cena 55.500,- Kč bez DPH ( 1 kus 18.500,- Kč/kus )

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í   č. 923

I.  s c h v a l u j e

Nákup digitálních kalorimetrů SHARKY  ............ 3 kusů dle přílohy a jejich doplnění  objektech Křivoklátská 968, 969  a 970 v celkové dohodnuté  ceně 55.500,- Kč bez DPH. Výměna bude provedena ve vlastní režii TSNS – v souladu se Smlouvou - „kotelny“.

II. u k l á d á

jednatelům TSNS provést nákup a instalaci digitálních kalorimetrů

Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města

 

13)  Dodatek č. 2 k příloze č. 2 smlouvy „Zajištění svozu komunálního odpadu“ a dodatek č. 2 ke smlouvě o „Zajištění svozu komunálního odpadu“

V důvodové zprávě k usnesení č. 844 (Zajištění svozu komunálního odpadu)

ze dne 27. 5. 2013 bylo uvedeno, že se s uzavřením smlouvy o svozu komunálního odpadu uvažuje o dodatku a to v souvislosti s dodávkou nádob na tříděné odpady od společnosti Ekokom, a.s., které jsou  městu pronajímány zdarma.

Dle uzavřené smlouvy mezi městem a společností Ekokom, a.s. o výpůjčce nádob byly v prvním srpnovém týdnu tyto nádoby na tříděný odpad dodány. Konkrétně se jedná o 4ks nádob na papír, 6 ks nádob na plasty o objemu 1100l a 4 ks nádob na sklo o objemu 1800l.

Na základě požadavků v záležitosti posílení sítě kontejnerových míst je vhodné přistoupit k následujícímu doplnění.

 

  • Lokalita „Křivoklátská vyhlídka“ - kontejner 1100l na plasty, papír a dvojsklo bez
  • Ul. Jabloňová – dvojsklo bez nájemného

 

Po projednání rada přijala

U s n e s e n í  č.  924

I.  s c h v a l u j e

a) uzavření dodatku č. 2 ke smlouvě na zajištění svozu komunálního odpadu uzavřené dne 18. 6. 2013 mezi městem a Technickými službami Nové Strašecí s.r.o., IČ: 27236846, jehož předmětem je doplnění článku III Rozsah a způsob předmětu plnění o odstavec 6.

Text dodatku je přílohou tohoto usnesení.

b) uzavření dodatku č. 2 k příloze č. 1 smlouvy na zajištění svozu komunálního odpadu uzavřené dne 18. 6. 2013 mezi městem a Technickými službami Nové Strašecí s.r.o., IČ: 27236846, jehož předmětem je definování místa a četnosti svozu vytříděných složek komunálního odpadu.

Text dodatku přílohy je přílohou tohoto usnesení.

II.  u k l á d á

starostovi města dodatky podepsat

Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města

 

 

14)  Projekt „Regenerace zeleně ve městě Nové Strašecí“

Na základě L. výzvy Operačního programu životní prostředí v oblasti – 6.5 Podpora regenerace urbanizované krajiny, která byla vyhlášena 27. června 2013, svolal odbor investic koordinační schůzku za účasti zástupců z odboru investic, komise pro životní prostředí a Safetrees, s. r. o. jako zpracovatele původní dokumentace za účelem projednání možnosti podání žádosti s tím, že předmětem budou některé části původního projektu spolu s aktuálně řešenými lokalitami. Z tohoto jednání vyplynul seznam řešených lokalit, který byl odsouhlasen Ing. Alenou Burešovou, zástupcem komise pro životní prostředí, v tomto znění:

 

Lokalita

Řešené činnosti

Poznámka

Fortna

řezy

aktualizace původního stavu

Jiřího Šotky

řezy

aktualizace původního stavu

Karlovarská

řezy

aktualizace původního stavu

Křivoklátské sídliště

výsadba, řezy

Výsadba řešena dle projektu Ing. Burešové, řezy pouze na stromech neřešených v projektu

Máchova

řezy

aktualizace původního stavu

Mšecké sídliště

všechny činnosti

přepracování návrhu – ve smyslu koncepčního řešení lokality – výsadba funkční kosterní zeleně pro možnost postupného kácení nevhodně vysazených stromů (kácení nebude součástí projektu)

Mšecká ulice

výsadba, řezy

aktualizace původního stavu

Nádražní ulice - celá

všechny činnosti

aktualizace původního stavu

Obětí okupace

výsadba, řezy

aktualizace původního stavu

U MŠ Ke Stadionu

řezy

aktualizace původního stavu (přidružit k ul. J. Šotky) – 3 stromy

U Stadionu

řezy

aktualizace původního stavu

Tovární

řezy

aktualizace původního stavu

 

Žádosti je možné podávat do 29. listopadu 2013 (první skupina bude tvořena žádostmi podanými od 27. 6. do 30. 8. 2013, druhá skupina žádostmi podanými od 2. 9. do 18. 10. 2013 a třetí skupina žádostmi podanými od 21. 10. do 29. 11. 2013). Podpora bude max. do výše 75 % z celkových způsobilých nákladů. Finální žádosti o platbu je nutné podat do konce listopadu 2015. Minimální způsobilé výdaje na projekt jsou stanoveny na úrovni 0,5 mil. Kč. Maximální způsobilé výdaje na projekt nepřesáhnout 100 mil.Kč. Vzhledem k náročnosti zpracování podkladů a příloh k žádosti byla firma Safetrees, s. r. o. požádána o předběžný návrh ceny za aktualizaci projektové dokumentace, přípravu, zpracování a projednání žádosti včetně příloh. Firma nabízí zpracování výše uvedených podkladů za 97.340,- Kč bez DPH, s 21% DPH 117.781,- Kč.

 

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í  č. 925

I.  b e r e   n a   v ě d o m í

informaci o přípravě žádosti o dotaci na projekt „Regenerace zeleně ve městě Nové Strašecí“ v rámci L. výzvy Operačního programu životní prostředí v oblasti 6.5 Podpora regenerace urbanizované krajiny.

II.  u k l á d á

tajemníkovi ve spolupráci s odborem investic předložit na příštím jednání rady města návrh smlouvy o dílo na aktualizaci projektové dokumentace, přípravu, zpracování a projednání žádosti s firmou Safetrees, s. r. o.

Pro toto usnesení hlasovali 4 členové rady města, 2 členové se zdrželi hlasování (Bc. Pavel Novák, Mgr. Richard Spiegl)

 

 

15)  Pronájem areálu „bývalé Hamiro“

Rada města svým usnesením č. 906 ze dne 6. 8. 2013 schválila záměr pronájmu areálu „bývalé Hamiro“. Na MěÚ byly doručeny dvě žádosti o pronájem. Dne 19. 8. žádost společnosti EFEKTA – JM, s.r.o. zastoupené majitelem a jednatelem panem xxxxxxx a 21. 8. žádost pana xxxxx.

Pan xxxxxx se ve své žádosti odvolává na svoji žádost z 27. 2. t.r. (správně 2. 4. 2013), kde žádal o odkoupení části továrny se starými budovami a o pronájem zbylé plochy. Žádost o prodej byla zamítnuta usnesením zastupitelstva. U pronájmu v původní žádosti navrhoval nájemné ve výši 30 tisíc korun měsíčně a po roce při obsazenosti všech hal 45 tisíc korun měsíčně.

Ve své žádosti pan xxxxxx navrhuje nájemné ve výši 10 tisíc měsíčně a v částce 150 tisíc korun provést v průběhu roku nutné opravy a stavební práce v areálu po předchozí dohodě s městem. Pan xxxxxxx požaduje smlouvu uzavřít na 5 let, pan xxxxxxx na 10 let. U obou žadatelů by se jednalo o nájem s možností dalšího podnajímání prostor a staveb v areálu. Oba žadatelé obdrželi výpověď a podnájemní vztah jim končí posledním dnem měsíce září 2013.

V současné době je areál pronajat Technickým službám Nové Strašecí s.r.o. (TSNS) na dobu určitou do 30. 9. 2018. Smlouva je vypověditelná k 31. 12. kalendářního roku s tím, že výpověď musí být doručena nájemci do 30. 9.. Za rok 2012 bylo nájemné odpuštěno, nájemné pro rok 2013 není dosud řešeno. 

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í   č. 926

I.  b e r e   n a   v ě d o m í

přijetí žádostí o pronájem areálu „bývalé Hamiro“ od společnosti EFEKTA – JM, s.r.o. a od xxxxxxxxxx.

Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města

 

16) Pronájem nebytových prostor v čp. 1155, Havlíčkova ul.

V návaznosti na dřívější jednání v radě města ve věci žádosti občanského sdružení FITrodina o.s. o pronájem nebytových prostor v domě čp. 1155 v Havlíčkově ulici a způsobu financování a na základě posledního vyjádření zástupců o.s., se předkládá radě města následující návrh:

FITrodina o.s. žádá o pronájem místnosti č. 116 , 2. patro 64m2 + kuchyňka + WC za nájemné 10,- Kč/rok,  vzhledem k tomu, že se jedná o startovací projekt obecně prospěšné a ušlechtilé akce. Poslední nájemce platil nájemné ve výši 60.500,-Kč/rok, tedy příspěvek od města v tomto případě činí 60.490,-Kč/rok. O.s. bude hradit náklady na služby (elektrická energie, teplo…). Nájemní smlouvu chtějí uzavřít  na dobu neurčitou od 1. 9. 2013 s výpovědní lhůtou 3 měsíce, která by počala prvním dnem po doručení výpovědi.

Pro vyřešení financování a dorovnání nákladů za služby, pro které počítá o.s. 40 tisíc korun a které lze ve srovnání s minulým nájemce těchto prostor předpokládat ve výši 65 tisíc za rok,  se navrhuje přiznání příspěvku města na činnost o.s. ve výši cca 25 tisíc na rok. Pro rok 2013 se proto navrhuje alikvotní příspěvek ve výši 8.500,- Kč. 

Občanské sdružení FITrodina o.s. pronajaté nebytové prostory využije jako rodinné centrum pro práci s maminkami na mateřské dovolené a jejich dětmi, pro práci s tělesně postiženými dětmi, pro provozování dopolední herničky pro děti do 3 let a jejich maminky a tatínky a organizování dalších aktivit.

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í   č.  927

I.  s o u h l a s í

s pronájmem nebytových prostor, a to místnosti č. 116 v 2. patře domu čp. 1155 v Havlíčkově ulici občanskému sdružení FITrodina o.s. se sídlem Tyršovo nám. 58, Nové Strašecí za účelem provozování rodinného centra za těchto podmínek: nájemné 10,- Kč/rok, nájemce hradí služby s pojené s nájmem, nájemní smlouva na dobu neurčitou od 1. 9. 2013 s možností výpovědi s tříměsíční výpovědní lhůtou.

II. u k l á d á

a) tajemníkovi MěÚ připravit nájemní smlouvu za podmínek tohoto usnesení

b) starostovi města nájemní smlouvu podepsat

III. p ř i z n á v á

občanskému sdružení FITrodina o.s. se sídlem Tyršovo nám. 58, Nové Strašecí příspěvek na rok 2013  na činnost sdružení ve výši 10.000,- Kč

Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města

 

Různé

a) Krajská Dětská scéna Nové Strašecí 2014 – akce pořádaná s podporou města Nové Strašecí

Na místostarostku města se obrátila xxxxxxxx – s žádosti o spolupořadatelství města Nové Strašecí na postupové přehlídce dětských recitátorů a dětského divadla Dětská scéna. Přehlídka Dětská scéna je koncipována tradičně jako třídenní. Její náplní budou recitační, divadelní a loutkářská představení souborů dětí ve věku od 6 do 15 let (žáci základní školy), rozborové semináře pro vedoucí, dílny pro děti ze souborů a semináře pro učitele ZŠ zaměřený na dětskou recitaci a divadlo. Termín konání je duben 2014, s tím, že město Nové Strašecí by se podílelo částkou 15.000,-Kč.

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í   č. 928

I.  s o u h l a s í

se spolupořadatelstvím města Nové Strašecí na krajské divadelní přehlídce Dětská scéna Nové Strašecí

II.  u k l á d á

tajemníkovi MěÚ připravit k projednání v radě města smlouvu o spolupořadatelství

Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města

 

b) Pověření k provádění svatebních obřadů

Starosta města Mgr. Karel Filip konstatoval, že ve smyslu ustanovení § 4, odst. 1 zákona o rodině ve znění pozdějších předpisů činí prohlášení o uzavření manželství snoubenci před:

  • Starostou obce
  • Pověřeným členem zastupitelstva obce

Proto se navrhuje pověřit dalšího člena zastupitelstva města, kterého si vyžádali snoubenci.

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í   č. 929

p o v ě ř u j e

p. Miloslava Kinkala – zastupitele města – prováděním svatebních obřadů uzavíraných před Městským úřadem v Novém Strašecí

Pro toto usnesení hlasovalo 6 členů rady města

 

c) Pronájem vodohospodářského majetku – vodovod „Rudská“

Rada města dne 21. 1. 2013 uzavřela nájemní smlouvu se společností Technické služby Nové Strašecí, s.r.o. ve věci provozování části vodovodního řadu v ulici Rudská.

Od té doby probíhala jednání ve věci uzavření dohody vlastníků související infrastruktury.

V současné době probíhají jednání se společnostmi Vodárny Kladno-Mělník, a.s. (VKM) a Středočeské vodárny, a.s. ve věci majetkového a provozního narovnání. Do představenstva společnosti VKM, které se bude konat dne 29. 9. 2013 bude předložen materiál, který by měl řešit vypořádání smlouvy o sdružení prostředků, která byla schválena dne 18. 10. 2000.

Předkládaný materiál uvažuje vypořádání této smlouvy způsobem, že investované finanční prostředky do rekonstrukce ČOV společností VKM ve výši 5mil Kč nebudou vypořádány majetkovým převodem dle přílohy k této smlouvě, tedy majetkem ČOV, ale majetkem vodovodů. Bude se jednat i o majetek vodovodu v ul. Rudská.

Z tohoto důvodu je žádoucí, aby tento majetek byl provozován společností Středočeské vodárny,a.s..

Po projednání rada města přijala

U s n e s e n í  č.  930

s o u h l a s í

  • s ukončením smlouvy o nájmu a provozování vodohospodářské infrastruktury mezi městem a společností Technické služby Nové Strašecí, s.r.o. dohodou ke dni 31. 8. 2013
  • s uzavřením smlouvy o nájmu a provozování vodohospodářské infrastruktury „“společnosti Středočeské vodárny, a.s. za účelem provozování a dodávek pitné vody odběratelům. Smlouva je přílohou k tomuto usnesení.

Pro toto usnesení hlasovalo 5 členů rady města, 1 člen se zdržel hlasování (Bc. Pavel Novák)

 

Další projednávané body bez přijatého usnesení

  • umístění mobilního WC u Rákosníčkova hřiště
  • petice – oprava silnice U Libeně
  • soudní spor – přerušení řízení se Středočeskými vodárnami, a.s.
  • soudní spor Stříbrský – posudek na pozemky v Karlovarské ulici – 800,-Kč/rok
  • termín zastupitelstva města – 26. září 2013
  • možnost jednání s panem Cervou
  • 21. 9. 2013 svěcení praporu
  • Návštěva Weldenu – jednání s modeláři

 

Závěr

Starosta města ukončil jednání rady města ve 20:45 hod.

 

75. zasedání rady města se uskuteční

v úterý dne 3. 9. 2013 od 17:00 hod.

 

 

     

Mgr. Karel Filip                                                       RNDr. Libuše Vosátková

  starosta města                                                        místostarostka města

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapsala: Eva Videmannová, DiS., 27.8.2013

Datum vložení: 4. 9. 2013 0:00
Datum poslední aktualizace: 4. 9. 2013 0:00
Autor: Správce Webu
column-foto

Zahraniční partnerství

partner-crest
Markt Welden, DE
partner-foto